Europoslanci chcú dotovať automobilky
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA, ŠTRASBURG / Európske automobilky vraj strácajú konkurencieschopnosť! A táto zlá správa môže zasiahnuť aj Slovensko, keďže patríme medzi automobilové veľmoci. Môžu vraj za to najmä prísne ekologické normy. A tak sa vraj stáva, že napríklad v Ázii si ľudia radšej kúpia auto vyrobené mimo Európy. Je lacnejšie na výrobu a tak aj jeho cena je nižšia, keďže nemusí spĺňať naše normy.
Srdce pre deti. Najväčší charitatívny projekt 20. 12. o 20:20 na JOJ
Ekologické, ale nie drahé
Súčasný odbyt automobiliek sa pohybuje na úrovni 90-tych rokov a v západnej Európe už zatvorili niekoľko továrni. Ľudia tak prišli o prácu. "Najmä v Španielsku, Francúzsku, ale aj v Belgicku," hovorí Jaroslav Paška z Európskej slobody a demokracie.
No a europoslanci sa obávajú, že to takto bude pokračovať ďalej. "Auto, ktoré bude veľmi moderné, veľmi ekologické, čo ja podporujem, aby zase nebolo tak drahé, že ho nebude možné predať," dodáva Miroslav Mikolášik z Európskej ľudovej strany.
Zatvorená jedna fabrika za druhou
Ekologické autá podporuje drvivá väčšina europoslancov. Lenže by to nakoniec mohlo skončiť tak, že budeme mať super, moderné a ekologické autíčko, ktoré si nikto nebude môcť dovoliť. Čo by pre slovenskú ekonomiku znamenalo druhý Detroit.
"Sme ako krajina najväčším výrobcom áut na obyvateľa, takže všetko, čo podporí odbyt týchto áut, je pre nás veľmi dôležité," myslí si Katarína Neveďalová z Aliancie socialistov a demokratov v EP. "Pokiaľ by sme nedotovali práve výrobu áut, tak by sa mohlo stať, že by sme zatvárali jednu fabriku za druhou. A dovážali by sme lacné výrobky z Ázie," tvrdí zase Monika Smolková z Aliancie socialistov a demokratov v EP.
Najviac vyvážame do Ruska
Európsky parlament chce preto dať na podporu automobiliek v nasledujúcich rokoch miliardu eur. Momentálne sa dohaduje na konečnej sume. "Na jednej strane zachováme ochranu životného prostredia, na strane druhej sa budeme snažiť vykompenzovať ten rozdiel v cene pracovnej sily," dodáva europoslankyňa Monika Flašíková-Beňová. V poslednom čase vyvážame auta hlavne do Ruska a do Ázie.
V stredu sa v Európskom parlamente riešili aj daňové úniky. Europoslanci totiž navrhli, aby si jednotlivé krajiny medzi sebou vymieňali informácie o tom, koľko máte na svojom účte peňazí, alebo aké máte životné poistenie. VIAC TU.