Zneužili nás, tvrdia osadníci z Bystrian
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BYSTRANY / Obyvatelia Bystrian (okres Spišská Nová Ves) dostávajú už niekoľko dní od poštárky nepríjemné prekvapenia. Chodia im listy, z ktorých sa dozvedajú, že od nového roka sú klientami inej zdravotnej poisťovne ako doteraz. Obyvatelia obce majú na to jednotný názor - ide o podvod!
V jeden deň 600 zásielok
Na tamojšiu poštu prišlo v jeden deň takmer 600 doporučených zásielok zo súkromnej zdravotnej poisťovne. Prepoistené boli zrazu celé rodiny. Pričom tvrdia, že nič nepodpisovali a ani ich nik ohľadom zmeny poisťovne nekontaktoval. Keď zavolali do poisťovne, že o čo ide, dozvedeli sa, že sú prepoistení.
"Zmluva je podpísaná, je tam môj podpis. Ale či je pravý, to ja už neviem, lebo ja som tam osobne nebol, zdôrazňujem," tvrdí jeden z prepoistených, Marián.
"Ak ktorákoľvek zdravotná poisťovňa zaslala poistencovi preukaz poistenca, konala tak na základe podanej prihlášky. Prihlášku môže podať len poistenec, respektíve jeho zákonný zástupca," informuje hovorkyňa Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou Soňa Valašiková.
Nič sme nepodpisovali
Hovorkyňa úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou tiež dodala, že poisťovne nesmú robiť nábor klientov na základe mandantných zmlúv, či zmlúv o sprostredkovaní. Lákať na prepoistenie môžu len zamestnanci poisťovne.
"Nič sme nepodpisovali, ani sme o nič nežiadali nikoho," dodáva Valašíková. Ľudia v Bystranoch sú z tohto konania znechutení. Otvorene hovoria o podvode a zneužití osobných údajov. Najviac obálok putovalo do miestnej osady. Tu sa prepoistenci počítajú na stovky. Mnohí z nich ani len netušia, o čo ide.
Treba podať oficiálnu reklamáciu
"To nie je pekné. Zobrali peniaze za to. A naši Rómovia nevedia o tom, že tak falšovali mená," hovorí vajda Ján Šándor. "V prípade, že poistenec nepodal prihlášku a chce reklamovať nový poistný vzťah so zdravotnou poisťovňou, je potrebné, aby podal oficiálnu reklamáciu. Nevylučujeme, že v niektorých prípadoch mohlo dôjsť k prepoisteniu bez súhlasu poistenca," hovorí manažér odboru PR poisťovne Dôvera Branislav Cehlárik.
Väčšina nami oslovených prepoistených obyvateľov Bystrian bola doteraz klientami Všeobecnej zdravotnej poisťovne. "Ide o poistencov, ktorí boli pravdepodobne nekalo prepoistení do súkromných zdravotných poisťovní," myslí si Petra Balážová, hovorkyňa Všeobecnej zdravotnej poisťovne.
Téme sa venuje reportér Matúš Gavlák. INFORMÁCIE ONLINE TU.
SITA