Počasie cestám žičí. Výtlkov je menej ako po minulé roky
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Dokaličené autá, hromžiaci šoféri a cesty deravé ako ementál. Za normálnych okolností by sme to v týchto dňoch mali na dennom poriadku. Vďaka jarnému počasiu však výtlky na vozovkách takmer nenájdeme a kým pred rokom sme nadávali na kvalitu ciest, dnes ich máme ako v lete. A to zo zimy už uplynul celý jeden mesiac.
Počet nehôd ale výrazne neklesol
Na minuloročnú zimu vodiči nespomínajú práve v najlepšom. Výtlkov bolo na cestách viac než dosť. Dnes je všetko inak a diery na cestách treba prácne vyhľadávať. Paradoxné však je, že počet dopravných nehôd výrazne neklesol.
"Trošku sa rozbehli tí, ktorí štandardne v zime nejazdia a najmä poklesla ostražitosť," tvrdí prezident Autoklubu Slovenskej republiky Štefan Mihálik.
Teplá zima mimoriadne teší aj vedenie hlavného mesta, ktoré na výjazdoch ťažkých mechanizmov ušetrilo značné peniaze. "Predpokladám, že zatiaľ sa nám podarilo ušetriť okolo pol milióna eur," myslí si riaditeľ kancelárie primátora Bratislavy Ľubomír Andrassy.
Chudobný jeden výjazd, plné sklady posypovej soli a strata, ktorú už zrejme len tak ľahko nedoženú. Približne takto by sa v stručnosti dal zhodnotiť prvý mesiac zimy z pohľadu cestárov. "Za štandardných okolností býva približne päť celomestských zásahov za mesiac. Tento rok bol iba jeden," potvrdila Ester Méraiová zo spoločnosti .A.S.A. Slovensko.
Cestári by tuhú zimu privítali
No povedali by ste, že aj tí, ktorých prvoradým záujmom sú čisté cesty, si budú želať sneh a mráz? "Veríme tomu, že zima konečne nastane," hovorí vedúci dopravy Marek Szabo.
Toto je jeden z dôvodov. Okrem toho, za každý zásah sa platí. "Momentálne je tam približne 3000 ton posypového materiálu. Počas normálnej zimy sa to vyprázdni raz, ale minulý rok bol extrém, tak aj trikrát," dodal Szabo.
Prvé autá by však spoza tejto brány mohli vyjsť už v druhej polovici týždňa, keď by aj do nižších polôh konečne mala zavítať zima. Či sa zdrží a ako dlho je nateraz otázne. Ak by Bratislava ušetrila ešte aspoň ďalšieho pol milióna, kvalite ciest v hlavnom meste by to určite prospelo.