Mýto po novom. Pozrite sa, aké zmeny čakajú kamionistov
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Špekulantom, ktorí sa chceli vyhnúť plateniu mýta na Slovensku, je koniec. Pre kamionistov totiž od Nového roka nastali zmeny. V stredu o nich informovali zástupcovia Ministerstva dopravy a Národnej diaľničnej spoločnosti.
Rozšírenie spoplatnených ciest
Medzi najnovšie zmeny v mýtnom systéme patrí napríklad rozšírenie spoplatnených úsekov ciest. Tie sa rozšírili o nové úseky ciest I. triedy v celkovej dĺžke 234 kilometrov a o úseky ciest v intravilánoch miest a obcí a úseky diaľnic D1 a D2 v intraviláne Bratislavy.
Do siete vymedzených úsekov ciest patria aj zvyšné cesty I. triedy a všetky cesty II. a III. triedy, ktoré sú však zatiaľ spoplatnené nulovou sadzbou mýta. Monitoring na cestách II. a III. triedy má slúžiť na získanie prehľadu o tom, kadiaľ kamióny jazdia, kto vykonáva dopravnú obsluhu, alebo iba obchádza mýtny systém.
Štát chce na mýte viac zarobiť
Na cestách III. triedy zároveň po novom platí plošný zákaz pre nákladné automobily nad 12 ton. Po všetkých vymedzených úsekoch ciest tak je možné jazdiť len s palubnou jednotkou. V závislosti od emisnej triedy zároveň výška sadzieb mýta zvýhodňuje najekologickejšie vozidlá viac ako doposiaľ a pre vozidlá často využívajúce spoplatnené úseky ciest sa zaviedli zľavy zo sadzieb mýta.
Štát si od zmien okrem obmedzenia obchádzania spoplatnených úsekov ciest sľubuje aj zvýšenie výberu mýta o zhruba 15 až 18 % ročne. Len vlani na mýte Slovensko vybralo viac ako 159 mil. eur.
ISIFA