Jasno
Bratislava
Klement
23.11.2024
Luxusné parkovanie priamo pod kamerami, zadarmo
Zdielať na

Luxusné parkovanie priamo pod kamerami, zadarmo

BRATISLAVA / Parkovanie v uzavretej a stráženej garáži alebo v parkovacom dome vyjde v hlavnom meste na stovky eur. Niektorí ľudia ale našli spôsob ako ušetriť. Svoje autá parkujú na miestach, ktoré pre ne ale nie sú určené a sú priamo pod kamerami mestskej polície. Vozidlá sú tak strážené dvadsaťštyri hodín denne a najvyššia pokuta za tento luxus vyjde majiteľa na 50 eur.

"Príslušný orgán rozhodne, či takýmto konaním bol spáchaný priestupok proti zákonu o cestnej premávke v súlade so zákonom," konštatuje riaditeľ kancelárie primátora hlavného mesta Bratislava Ľubomír Andrassy.

Starý zákon

Zákon o cestnej premávke z roku 2009 chcel zlepšiť situáciu s parkovaním vo veľkých mestách. Ministerstvo vnútra preto povolilo státie na chodníkoch, ak vozidlo nie je prekážkou v premávke. Podmienkou bol aj priestor aspoň 1,5 metra na chodníku pre chodcov, invalidov a rodičov s detskými kočiarmi.

Autám tak umožnili parkovať napríklad na námestiach či v parkoch. Cestná premávka tam nie je, vozidlá teda nie sú prekážkou a pre chodcov je miesta dosť. Majiteľom síce hrozí papuča a pokuta mestskej polície, no odtiahnuť ich nemôžu.

"Ak ide o významné verejné priestranstvo, ktoré je chránené kamerovým systémom, je jeho auto po neustálym dohľadom mestskej polície a vy nemôžete urobiť nič. On po týždni dvoch, dostane pokutu 20 30 eur za zlé parkovanie a odíde s úsmevom na tvári," dodáva Andrassy.

Luxusné parkovisko

Strážené parkovisko je luxus. Celodenné státie sa v Bratislave pohybuje od 25 do 45 eur. Dvojtýždňové parkovanie by tak majiteľa stálo 350 až 630 eur.

Nezáleží na tom, kam majiteľ svoje auto zaparkuje a ani ako ako dlho ho tam nechá. Zákonom chránené nie je ani okolie Grassalkovičovho paláca. "Exemplárny prípad je karaván, ktorý sme tri mesiace nevedeli dostať spred prezidentského paláca," spomína Andrassy.

Jedinou možnosťou na vyriešenie tohto problému vidí mesto v novelizácii zákona. "Zákonodarca by mal zmeniť prístup k tejto téme. Mal by jasne stanoviť, že napríklad môžete parkovať na chodníku, ale len v tých lokalitách, ktoré sú upravené dopravným značením," uzavrel Andrassy.

Súvisiace články

Najčítanejšie správy