Skoro jasno
Bratislava
Klement
23.11.2024
Hazardéri, ktorí riskujú priechod cez železničné priecestie
Zdielať na

Hazardéri, ktorí riskujú priechod cez železničné priecestie

BRATISLAVA / Poviete si, prejsť cez závory na železničnom priecestí, chce kus odvahy. Nie jedno, nie dve, ale omnoho viac áut naraz prešlo cez koľaj napriek tomu, že kedykoľvek mohol miestom prejsť vlak. Toto natočil jeden Bratislavčan.

Bratislavčan, ktorý chce zostať v anonymite, začal nakrúcať údajne až po tom, čo päť áut prešlo cez priecestie akoby nič. "Začal som točiť asi 10 - 15 sekúnd po prejdení vlaku, lebo po potom už začali prechádzať autá, čo boli nedočkavé, aj spoza mňa. Ja som stál asi tretí. Už potom som bol vlastne prvý," vysvetľuje.  

Strhnutí davom

V snahe ušetriť pár sekúnd sa pri tom dokonca dve autá takmer zrazili. Cyklistky sa najprv iba prizerajú, potom sa nechajú takpovediac strhnúť davom. Celkovo jedenásťkrát pritom mohlo dôjsť k smrteľnej nehode.

Vlak môže byť niekedy vzdialený aj niekoľko kilometrov od železničného priecestia v momente, keď sa signalizácia spustí. V tomto priestore môže mať aj stanicu, ktorá ho zdrží. Preto sa čakanie môže zdať nekonečným.

Netrpezliví vodiči

Platí to aj naopak. Vlak je už dávno preč a vám sa zdá, že závory mohli ísť hore. Lenže v koľajovom obvode môže mať stanicu, prípadne zrážku, či inú udalosť.

"Do chvíle, pokiaľ posledný vozeň vlaku neopustí koľajový obvod, je priecestné zabezpečovacie zariadenie v činnosti," informuje hovorkyňa ŽSR Martina Pavlíková. Podľa autora videa však títo vodiči nečakali dlho, ako by sa mohlo zdať. Cez priecestie sa smelo vybrali ihneď.

V tomto prípade sa závory zdvihli takmer okamžite po prejdení vlaku. Niekedy to však môže trvať aj minúty. Ale pozor: Nikdy nemáte stopercentnú istotu, že za pravidelným vlakom mimoriadne nejde ďalší. "Na Slovensku som si všimol jednu nebezpečnú vec. Ak prvý vodič ide, tak ďalší vodič ide za ním bez toho, aby sa pozrel na signalizáciu," tvrdí dopravný analytik Jozef Drahovský.

Súvisiace články

Najčítanejšie správy