Fico začal lov na voličov, úspešne
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Sľubmi o lacnejšej železnici, či vyššej minimálne mzde predčasne odštartoval volebnú kampaň vládnuci Smer. Zdá sa, že tým dočasne vyriešil problém neustále klesajúcich preferencií v prieskumoch.
To, že popularita vládneho Smeru pomaly, ale systematicky klesá, je známe už od prezidentských volieb. Prišiel teda mimoriadny snem a prísľub balíčka. Neoficiálny lov na voličov sa tak začal nielen zľavami na cestovné, ale i avízom o štyristo eurovej minimálnej mzde a ďalšími opatreniami. Nie však znížením DPH späť na devätnásť percent.
Zdá sa, že vábenie zafungovalo. Kým v doterajších prieskumoch Smer mierne klesal - malý nárast o desatiny ukázal prieskum agentúry Polis a o takmer päť percent naopak namerala agentúra Focus.
Do volieb je ešte ďaleko, ale vyzerá to tak, že na časť voličov takáto priamočiara rovnica darovaného zabrala.
Sankcie nás ovplyvnia
Omamná vôňa by sa mohla rozplynúť a sladká chuť zhorknúť v dôsledku sankcií voči Rusku. To je zrejme vec, ktorej sa od začiatku obáva i samotný predseda vládneho Smeru. Od prvých náznakov sankcií voči Rusku bol jeho postoj viac ako pragmatický.
Podnikatelia i ekonómovia hovoria, že aj niekoľkopercentné zhoršenie exportu naša ekonomika pocíti. Nehovoriac o tom, čo bude, ak Rusko vycerí tesáky na našich najväčších partnerov.
Vývoj na východ od nás tak nestraší len našu štátnu kasu kvôli povinnostiam voči Únii. Možné ekonomické dopady konfliktu sa zrejme stanú nočnou morou pre našich politikov pred blížiacimi sa voľbami. Z prázdnych vreciek sa totiž volič kúpiť nedá.