Batožina na letisku. Tipy, ako predísť poškodeniu
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Na bratislavskom letisku sa denne otočí v dovolenkovej sezóne sedemtisícpäťsto cestujúcich. Takmer každý má i batožinu, s ktorou manipulujú zamestnanci. Častokrát sa poškodí.
"Pre pasažiera je určite lepší plastový kufor, nám sa lepšie manipuluje s plátenou batožinou," ozrejmil vedúci nakladania batožín Matúš Tunega.
Od pultu check in-u putujú kufre pasažierov na bezpečnostnú kontrolu. Skenerom preverujú ich obsah. Ak je všetko v poriadku, pokračujú po páse. Tu sa najčastejšie poškodzujú kolieska a rukoväte kufrov.
Následne putujú do triediacej linky. V zahraničí triedia kufre prístroje. Na Slovensku to robia zamestnanci. Preto sa môže stať, že kufor skončí v inej destinácii ako pasažier.
"Všetko spočíva na ľudskom faktore," dodáva Tunega.
Kufre s priemernou váhou dvadsať kilogramov odvážajú na batožinových vozíkoch k lietadlu. Do lietadla naložia priemerne stodvadsať až stopäťdesiat batožín.
"Tým, že ich ukladáme na seba, dochádza niekedy k otvoreniu alebo poškodeniu zipsov. Ak sa otvoria, častokrát odtiaľ vypadávajú veci," ozrejmuje Tunega.
Fólia alebo poistenie
Zamestnanci majú pri nakladaní kufrov spoločnosť. Je ňou SBS služba, aby nedošlo k odcudzeniu obsahu.
S poškodením kufrom treba ísť na oddelenie reklamácie na letisku, kde si batožinu prevezmete. "Treba spísať takzvaný PIR protokol a s ním následne kontaktovať leteckú spoločnosť alebo poisťovňu," dodáva hovorkyňa letiska Veronika Ševčíková.