Patrik s detskou obrnou oslávil dospelosť
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
TOPOĽČANY / Patrik z Topoľčian trpí od narodenia detskou mozgovou obrnou. Dnes už osemnásťročný muž má okolo seba milujúcu rodinu. Stále usmiaty zbožňuje školu a hudbu.
Dnes už osemnásťročný Patrik sa na svet vypýtal v siedmom mesiaci. Rozhodnutie lekárov síce zaskočilo rodičov, ale nezaváhali a chceli sa o syna riadne postarať.
Patrik trpí detskou mozgovou obrnou, čo v preklade znamená stuhnutie horných aj dolných končatín.
Najviac zo všetkého miluje svojich rodičov a súrodencov. Sestra mu lásku opláca. "Je moje zlatíčko, najlepší brat na svete," hovorí.
Na oslave nechýbala gitara
Rodičia podstúpili so synom veľké množstvo cvičení a terapií. Je to starosť, ale tá sa dá vyrovnať jeho láskou, ktorá je nepopísateľne obrovská. "Je to super syn, dáva človeku veľa lásky a je s ním super," potvrdil otec.
Mama je vďačná za každú pomoc, v ktorej svoju úlohu zohral aj projekt Srdce pre deti. Rodine pomohol zakúpiť špeciálny vozík či pri riešení bezbariérového interiéru a exteriéru.
Pozrite si priloženú reportáž:
Patrik miluje okrem školy aj hudbu a hru na gitare, ktorá nechýbala na oslave jeho osemnástych narodenín. Tie oslávil v kruhu svojich najbližších, ktorí ho odmalička podporujú.
Srdce pre deti môžete podporiť zaslaním prázdnej SMS v hodnote 5 EUR na číslo 871. Službu poskytujú všetci traja mobilní operátori. Hodnota SMS je vďaka operátorom konečná a v plnej výške používaná na pomoc deťom, keďže režijné náklady projektu hradí Nový Čas. Srdce pre deti využíva verejnú zbierku Nadácie Pontis, registrovanú Ministerstvom vnútra.
Srdce a jeho história
Springer prišiel na charitatívny nápad v roku 1978. V rádiu sa dopočul, že každoročne následkom dopravných nešťastí zahynie na cestách v Nemecku takmer 1 500 detí. Na väčšine miest totiž chýbali semafory či priechody pre chodcov.
Vydavateľ Springer sa rozhodol, že to tak nenechá a do veci zaangažoval denník Bild. A ukázalo sa, že práve sila najväčšieho tlačeného média v Európe môže ľudí zmobilizovať pre dobrú vec.