Bratislava nutne potrebuje obchvat, inak doprava skolabuje
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Bratislava nutne potrebuje obchvat, inak by mohla už o niekoľko rokov doprava úplne skolabovať. Iba obchvat vraj dokáže odľahčiť nápor áut nie len v hlavnom meste, ale aj v celom regióne, ktorý sa už dnes potýka s častými dopravnými zápchami. Minister dopravy Ján Počiatek zverejnil štúdiu realizovateľnosti na výstavbu ciest D4 až R7.
Ide o úsek diaľnice od štátnej hranice s Rakúskom v Jarovciach po Raču a o úseku rýchlostnej cesty Prievoz - Holice. Dokopy to má byť takmer šesťdesiat kilometrov.
"Keď sa čokoľvek stane a tento projekt sa nakoniec realizovať nebude, druhá možnosť je, že Bratislava bude zažívať dopravné peklo," vyhlásil minister dopravy Ján Počiatek.
Štúdia podľa ministra Počiatka ukázala, že realizácia projektu na financovanie, projektovanie, výstavbu, prevádzku a údržbu obchvatu Bratislavy bude pre štát výhodná formou projektu verejno-súkromného partnerstva, teda PPP.
"V najbližších siedmych rokoch neexistujú na to v štátnom rozpočte, ani v európskych peniazoch také zdroje, aby sa to dalo vybudovať," vysvetlil Počiatek.
obchvatbratislavy.sk
Predražené financovanie
To sa však nepozdáva opozičnému poslancovi Zajacovi. Podľa neho, ak by sa to realizovalo zo štátnej kasy, tak by na päťročnú výstavbu bolo potrebných každý rok 250 miliónov eur a následne by cesty prevádzkovala Národná diaľničná spoločnosť.
"Pri PPP budeme platiť súkromnému investorovi tridsať rokov krát 150 miliónov každý rok. To považujem za predražený model financovania," tvrdí Zajac.
Pozrite si reportáž:
Ministerstvo dopravy hovorí, že ak všetko pôjde hladko, do konca tohto roka by mala byť transparentná súťaž, kto projekt bude realizovať. Začiatok stavby odhadujú na budúci rok a ukončenie by malo byť v roku 2019.
"Vznikne najdlhší most v rámci Slovenska, ktorý pôjde cez rieku Dunaj, rovnako ide o diaľnicu takmer v päťdesiatich percentách cez šesť pruhov, čiže nie je to klasický štvorpruh," vyratúva štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček.
obchvatbratislavy.sk
Mnohých ľudí bude zaujímať cena celého projektu. Podľa ministra sa však teraz ešte na to nedá odpovedať, pretože reálnu cenu vygeneruje až súťaž.