Pre rekonštrukcie mostov obyvatelia Zálesia prejazdia desiatky eur
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
ZÁLESIE / Zálesie je obec neďaleko hlavného mesta plná novostavieb, v ktorých bývajú ľudia pracujúci v Bratislave. Z dvoch tretín ju obmýva Malý Dunaj a jediným spojením s okolitým svetom sú len dva prakticky nepoužiteľné mosty. Jeden je zatvorený a druhý funguje iba spolovice.
Most medzi Zálesím a Malinovom nie je v prevádzke už takmer dva mesiace a zatiaľ na ňom neprebehli žiadne rekonštrukčné práce. "Momentálne prebieha súťaž na zhotoviteľa mosta," informuje hovorkyňa Bratislavského samosprávneho kraja Iveta Tyšlerová.
Havarijný stav mosta komplikuje miestnym každodenné dochádzanie do práce a začínajú to cítiť aj miestni podnikatelia. "Viacerí dodávatelia ku mne odmietli chodiť, lebo takto majú ku mne obkľukou navyše 30 kilometrov," hovorí podnikateľka Jana Jánošíková.
Kilometre navyše
Miestni tak môžu využívať jediný prístupový most, ktorý je medzi Zálesím a Ivankou pri Dunaji. "Ten smer bol už aj bez toho preťažený, takže vo výsledku cestujem 15 kilometrov hodinu ráno," tvrdí obyvateľka Petra Marková.
Tí, ktorí denne dochádzali cez Malinovo do Podunajských Biskupíc alebo okolitých dedín, tak každý deň najazdia navyše aj 40 kilometrov. Mesačne ich obchádzka stojí aj 70 eur.
TV JOJ
Kamióny
Otázkou tak je, prečo správa ciest aj samosprávny kraj začali riešiť jeho opravu až keď bol v stave, že sa po ňom nedá jazdiť. "V roku 2013 sa začalo s tým, že sa oslovili zainteresované strany a riešila sa prekládka optických sietí, vodovodných potrubí," tvrdí hovorkyňa regionálnych ciest Mária Rajtová.
Most sa však stihol zničiť skôr ako prebehli všetky prípravné práce. A vraj za to môžu vodiči kamiónov. "Kým malo dôjsť k samotnej rekonštrukcii mosta, tak miestny úrad pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie pristúpili na dočasné riešenie a malo to byť obmedzenie zaťažiteľnosti mosta na maximálne 10 ton. To však vodiči kamiónov nerešpektovali, čo sa odrazilo na stave mosta," vysvetľuje Tyšlerová.
Miestnym tak neostáva nič iné, ako čakať, aby výberové konanie na zhotoviteľa mosta prebehlo bez komplikácií. Úrady totiž neuvažujú ani s náhradným mobilným mostom.
Téme sa venuje redaktorka Martina Karasová: