Skoro jasno
Bratislava
Klement
23.11.2024
Mestá zaplavujú motoboardy. Berú parkovacie miesta
Zdielať na

Mestá zaplavujú motoboardy. Berú parkovacie miesta

BRATISLAVA / Budovy a zeleň zakrývajú bilboardy, reklamné pútače a rôzne plagáty. Pribudla aj ďalšia novinka, takzvané motoboardy, proti ktorým sú mestá a obce bezmocné.

Trojkolky, autá, príves stojaci na chodníku a dokonca celý autobus. Počas niekoľkých hodín sme iba v hlavnom meste nakrútili slušnú zbierku takzvaných motoboardov, ktoré sa postupne udomácňujú v uliciach každého väčšieho mesta.

"Naše zákony nepoznajú takúto formu reklamy, to znamená, že je to vozidlo normálne legálne zaparkované na chodníku," hovorí spoluzakladateľ zelenej hliadky Matúš Čupka.

Parkovacie miesta

A nikto za to nechce žiadne peniaze. Ročné náklady na prevádzku motoboardu sú vo výške povinného zmluvného poistenia. Najľudnatejšie sídlisko na Slovensku to však vidí ako obrovský problém. Na lacnú reklamu doplácajú obyvatelia mesta, ktorým podnikavci kradnú aj to málo parkovacích miest, ktoré im pri domoch zostali.

Možnosť, ako ich odtiaľ dostať, neexistuje. Ak má auto platnú technickú a emisnú kontrolu, evidenčné čísla a je aspoň naoko pojazdné, nemôžu ho zlikvidovať ako vrak a ak neporušuje zákon a neohrozuje životné prostredie, nemôžu ho ani odtiahnuť.

Komunálne voľby

A tak na chodníku vedľa preplneného parkoviska na Námestí hraničiarov nájdete aj legálne zaparkovaný príves s reklamou na mrazené ovocie. Pretože dodržal predpísaný odstup pre chodcov.

Len o pár sto metrov ďalej, vám neujde autobus, ktorý sa nepohol už viac ako pol roka. Špeciálne upravený autobus blokoval pred jesennými komunálnymi voľbami takmer celý chodník na Dolnozemskej ulici v Petržalke.

Zmena zákona

Vtedy hostil obrovský predvolebný sľub miestneho poslanca. Odvtedy stojí bez pohnutia vedľa rušnej križovatky tak predpisovo, že s ním dodnes nedokázali pohnúť. Mestská časť preto uvažuje o radikálnej zmene parkovacej politiky.

"Bude presne stanovené, kto, kde, za akých podmienok môže parkovať a tým pádom budeme mať v rukách nejakú páku na takýchto ľudí, ktoré svoje autá a reklamy odstavujú tam, kde by nemali," tvrdí hovorkyňa Michaela Platznerová.

Podľa občianskej iniciatívy Zelená hliadka by zas pomohla zmena zákona o reklame. Každé vozidlo, alebo príves, ktoré zdobí reklama na viac ako 40-tich percentách, by sa tak stalo oficiálnou reklamnou stavbou.

Pozrite si reportáž redaktorky Dany Strculovej:

Súvisiace články

Najčítanejšie správy