Politické bilbordy zaplavujú Slovensko. Strany taja, koľko zaplatili
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Aj keď presný termín parlamentných volieb ešte nie je známy, už teraz politické strany míňajú na kampaň státisíce eur. Niektoré strany nechcú prezradiť, koľko ich to stojí. Podľa odborníkov nie je dôvod to tajiť, ak je cena za reklamnú plochu štandardná.
Denník N priniesol správu o tom, koľko bilbordov majú po Slovensku viaceré strany. Mnohé zverejnili aj sumy, za aké si plochy prenajali.
Kampaň strany Sloboda a Solidarita začala v júni. "Jednalo sa zhruba o niečo málo cez 100 bilboardov. Stáli zhruba 10 tisíc eur,"
Približne dvesto bilbordov má vonku aj politická strana ŠANCA. "Je to len časť našej kampane, ale tie bilboardy sú samozrejme ťažiskové. Doteraz nás kampaň stála zhruba 174 tisíc eur," uviedol hovorca strany Ľubor Kyselý.
Sumy taja
Slovenská národná strana mala v máji a v júni podľa svojej tlačovej tajomníčky rozvešaných asi 300 bilbordov. "Stálo to približne 50 tisíc eur," uviedla tlačová tajomníčka Zuzana Kohútiková.
Nie len tieto strany takmer okamžite zverejnili sumy, ktoré vysolili za kampaň viac ako pol roka pred voľbami. Niektoré strany ale sumy utratené za bilbordy nezverejnili. "To budeme vedieť až v auguste, keďže to je postupne, čiže tieto dáta budeme mať na konci leta," uviedol šéf volebného štábu SDKÚ-DS Peter Húska.
Nákup v balíkoch
Strana Sieť má mesačne v priemere 600 bilbordových plôch. "Konkrétnu sumu za jednotlivé mesiace však vzhľadom na nákup plôch v balíkoch nie je možné vyčísliť," uviedla hovorkyňa strany Karolína Ducká.
SDKÚ sumu zverejní na konci leta. Koľko stoja bilbordy stranu Sieť sa vraj dozvieme tiež, ale teraz ešte nie. Povedal to jej podpredseda v diskusii televízie TA3. "Dajú sa dosiahnuť veľké množstevné zľavy. Zverejníme to vo výročnej správe," povedal podpredseda strany Andrej Hrnčiar v diskusnej relácii TA3.
"Čiže pol roka po voľbách sa dozvieme, koľko peňazí vyhodili za tie tisícky bilbordov," dodal v televízii TA3 Igor Matovič.
Dôvod na tajnostkárstvo
Kým väčšina nami oslovených strán bez problémov počty bilbordov aj sumy priznala, Sieť ani SDKÚ-DS nepovedali, koľko ich to stojí. "Ak si politická strana kúpi za štandardných komerčných podmienok mediálny priestor, nemá dôvod tajiť cenu nákupu," uviedol majiteľ mediálnej agentúry, ktorý chce zostať v anonymite.
Podľa majiteľa mediálnej agentúry ide zrejme o taktiku. Konkurencia by sa tak mohla dozvedieť, aké si vyjednali zľavy, prípadne mohli dostať plochy aj zadarmo, respektíve za náklad, čo je 10 až 20 eur. "Ak ju nechce prezradiť, zrejme tá cena nebude štandardná a iba chráni svoju dohodu s daným médiom, aby sa neprezradili špecifické podmienky nákupu," dodal majiteľ agentúry.
Pozrite si priloženú reportáž: