Bratislava nemôže otvoriť električkovú trať, naďalej platia obchádzky
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: SITA
BRATISLAVA / Na električkovej trati cez Jesenského a Mostovú ulicu v Bratislave, kadiaľ mali od utorka opäť jazdiť električky, platia naďalej obchádzkové trasy. Mesto nemá do tejto chvíle od vedenia kraja podpísané právoplatné rozhodnutie o prevádzke trate.
Po ukončení prác na električkovej trati Mostová-Jesenského a úspešných technicko-bezpečnostných skúškach požiadal bratislavský magistrát a Dopravný podnik Bratislava (DPB) Bratislavský samosprávny kraj (BSK) o vydanie rozhodnutia o jej sprevádzkovaní.
Technicko-bezpečnostná skúška sa uskutočnila vo štvrtok 15. októbra, trvala približne dve hodiny. Po rekonštrukcii križovatky Jesenského - Štúrova budú môcť električky odbočovať z Jesenského nielen doľava na Kamenné námestie, ale už aj doprava na Štúrovu ulicu.
Dopravné prepojenia
Štúrova bola totiž doteraz jednosmerná, električky jazdili iba v smere od Vajanského nábrežia. Po vybudovaní prvej časti električkovej trate do Petržalky však už budú môcť električky touto časťou mesta jazdiť v oboch smeroch.
Podľa bratislavskej radnice sa tak zdynamizuje dopravné prepojenie z centra mesta cez Starý most do Petržalky. Obchádzkové trasy, ktoré naďalej v meste platia, sa týkajú električky č. 2 a 4, ktoré premávajú po okružnej trase.
Prvá etapa
Posilnená je linka č. 6, ktorá zabezpečuje dopravu obojsmerne po trase Dúbravka - Karlova Ves - Most SNP. Počas trvania dopravných obmedzení linka č. 6 nejazdí medzi centrom a ŽST Vinohrady. Na linku sú nasadené obojsmerné električky, ktoré môžu prechádzať cez stavebnú výhybku za zastávkou Most SNP.
Modernizácia električkového triangla Jesenského - Štúrova je súčasťou projektu prestavby Starého mosta a budovania prvej časti električkovej trate do Petržalky. Prestavba Starého mosta je spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave.
Financovaný z eurofondov
Starý most rekonštruuje Združenie MHD - Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní. Je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ. Projekt bude stáť 58,8 milióna eur bez DPH a je financovaný z eurofondov. Európska komisia už odobrila na projekt grant 63 miliónov eur z Kohézneho fondu Európskej únie.
Na financovaní projektu sa 85 percentami podieľa Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto Bratislava. Podmienkou je, že projekt musí byť dokončený a vyfakturovaný do konca roka 2015.