Železničiari sú nespokojní so spôsobom varovania pred nebezpečenstvom
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRTISLAVA/MICHALOVCE / Kolegovia tragicky zosnulého rušňovodiča sú nespokojní so systémom varovania rušňovodičov v prípade nebezpečenstva. Okolo tragickej nehody, ktorá sa stala v Michalovciach he veľké množstvo otázok.
Rýchlik smeroval z Humenného do Prahy. Keď ľudia pri železničnom priecestí videli, že je zle, volali na číslo 112. V tom čase bol vlak za Strážskym, do osudnej zrážky zostávalo sedem minút.
Sedem minút
Podľa bývalého rušňovodiča je sedem minút príliš krátka doba na to, aby sa dispečer spojil s rušňovodičom vo vlaku. Informáciu musia pracovníci tiesňovej linky overiť a posunúť ďalej.
"Nahlásiť jedinečné identifikačné číslo železničného priecestia. Nachádza sa na zadnej strane výstražníka a je vytvorené z materiálu, ktorý vidno aj v noci," uviedla hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky Martina Pavlíková.
Teoreticky je možné spojiť sa s každým vlakom na slovenských tratiach. "Dispečerský aparát Železničnej spoločnosti Slovensko má služobné spojenie s každým vlakom, ktorý je na sieti a vezie cestujúcich," uviedla hovorkyňa spoločnosti Jana Morháčová.
Zakázané mobily
Rušňovodiči majú zakázané používať počas jazdy mobilné telefóny. Spojenie pri nehode vlaku a nákladiaku na železničnom priecestí, nastalo neskoro. "Podľa doteraz dostupných informácií spojenie dispečerov ZSSK s vlakovým personálom prebehlo bezprostredne po zrážke," dodala Morháčová.
Kolegovia tragicky zosnulého muža na železničiarskych webových fórach kritizujú komplikovanosť spôsobu, akým sa dá spojiť s rušňovodičom v ohrození.
Pomalé odovzdávanie informácií
"Môžeme sa baviť o vysielačkách, mobiloch, pokrytím služobnou sieťou a podobne. Lenže ak si budú príjemcovia informácie túto predávať cez viacero stupňov a zakaždým sa stratí nejaká tá minúta, potom je to všetko asi zbytočné," hovorí jeden z diskutérov.
"Podľa mňa je rádio krok číslo 1 k bezpečnosti. A ak bude pokrytá sieť rádiom, tak to budeme nútení používať všetci," uviedol ďalší.
"V tomto konkrétnom úseku trate nie je medzi pracovníkmi riadiacimi dopravu na dráhe a rušňovodičmi vybudované technické zariadenie umožňujúce ich priame spojenie," dodala Martina Pavlíková. Všetky otázky spojené s nehodou sú predmetom vyšetrovania.
Pozrite si priloženú reportáž: