Zľavy v internetových obchodoch nie sú výhodné, predajcovia nás zavádzajú
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Analytici si posvietili na internetové obchody. Zistili, že nákup v zľavách nemusí byť vôbec výhodný. Skutočnú zľavu poskytli predajcovia iba pri desiatich percentách tovarov.
Analytici sledovali tovar v slovenských internetových obchodoch od októbra do začiatku januára. Hľadali skutočnú zľavu, kedy bola cena za sledované mesiace najnižšia.
Najviac sa v rámci povianočných výpredajov oplatí investovať do televízorov. Na tie sú momentálne najlepšie akcie. Nasledujú flash disky, pamäťové karty a mobilné telefóny.
"V zľave bolo 12 percent tovarov s priemernou zľavou 14 percent," hovorí analytik Karsa monitor Michal Ježek.
Nízke zľavy
Tridsať či 50-percentné zľavy sa vyskytujú len sporadicky. Ak už aj áno tak ide skôr o tovar, o ktorý nie je veľký záujem a kde si predajca môže dovoliť dať väčšiu zľavu.
"E-shop sa snaží predať ešte aj dodatkový sortiment k tomu tovaru," hovorí spotrebiteľský analytik Ľubomír Drahovský.
Najvýraznejšie zľavy boli pri príslušenstve mobilov a tabletov. "Dosahovali 45 percent," potvrdzuje Ježek.
Taktika predajcov
E-shopy siahli aj po taktike opakovanej zľavy. Pôvodnú cenu znížili potom opäť zvýšili a celý proces zopakovali. Ani tu ale priemerná zľava neprekročila viac ako 15 percent.
Zliav, ale skôr tých umelých, sa dočkali aj fanúšikovia herných konzol. Skutočná zľava tu dosahovala 0 percent.
Pozrite si reportáž: