Vodiči trčia v zápchach, stavební robotníci sa nikam neponáhľajú
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Trpezlivosť vodičov v Bratislave je už niekoľko týždňov tvrdo skúšaná. Pred predsedníctvom Slovenskej republiky v rade EÚ opravujú cesty, kde sa len dá. Aby Slovensko neostalo pred svetom v hanbe. K tomu sa pridružila aj rekonštrukcia vodovodu, ktorá by podľa expertov vôbec nemusela spôsobovať kolapsy, ale spôsobuje.
Vodárenskú rúru montujú robotníci pod cestu prevažne v pracovné dni, kedy je nápor áut na nábreží v smere z Lafranconi do mesta, najväčší.
Jeden jazdný pruh
Vodiči z troch mestských častí, kde je spolu takmer 70 tisíc obyvateľov, sa do mesta dostávajú cez jeden jazdný pruh. Projekt schválilo mesto. "Keď žiadateľ žiada o takúto rozkopávku, postupujeme podľa predloženého harmonogramu ktorý nám predloží, ktorý spripomienkuje aj dopravná komisia," uviedla hovorkyňa magistrátu hlavného mesta Ivana Skokanová.
Komisia ale v pripomienkach vôbec neriešila, či sa bude robiť v špičke, alebo cez víkend a v noci. Tak, ako je to vo vyspelých krajinách. "Ako študent som chodil okopávať električkové koľaje do Karlovej Vsi v noci. Robilo sa aj v noci. Prečo sa to teraz nedá," pýta sa dopravný analytik Maroš Palesch.
"Zhotoviteľ realizuje práce aj počas víkendov. Pri realizácii diela musí rešpektovať požiadavky na nočný pokoj a požiadavky BOZP," píše v stanovisku Bratislavská vodárenská spoločnosť. Podľa vodární robotníci nepracovali počas víkendov, kedy bol v Bratislave GLOBSEC a beh Devín- Bratislava.
Takmer rok
Poslednú nedeľu nikto nepracoval. Robotníci pritom zakaždým pár desiatok metrov rozkopú, potom to zasypú a takto to s výnimkou zimy trvá skoro rok.
"Počas výstavby sa zistilo, že nad potrubím bolo uložených až 16 ks iných vedení vrátane elektrického a na niektorých miestach osadené stĺpy verejného osvetlenia, ktoré zároveň slúžia na zavesenie trakčného vedenia električiek," dodali vodárne.
Poslednú nedeľu nikto nepracoval:
TV JOJ
"Je pravda, že by sa dalo robiť aj cez víkend aj v noci ale takáto práca je výrazne drahšia, takže je to otázka peňazí pri objednávaní," uviedol dopravný analytik Jozef Dráhovský.
Podmienky na nočné práce
Podľa Dráhovského by stačilo, keby sa na nočné práce vytvorili podmienky. Dávno by výmena potrubia bola hotová. Podľa neho toto celé ani vôbec nemuselo vzniknúť. "Bratislava má rozvody naprojektované veľmi nešťastne. Má ich naprojektované pod cestami," dodal Dráhovský.
Podľa hovorkyne bratislavského magistrátu by mali byť všetky práce hotové na konci mája. "Vodič je na konci záujmov, ktoré tu toto mesto a jeho jednotlivé štvrte majú," myslí si Maroš Palesch.
Pozrite si priloženú reportáž: