Po Starom moste prešli prví chodci a cyklisti
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Po zrekonštruovanom Starom moste v Bratislave sa po prvýkrát prešla aj verejnosť. Krátko po 11:00 totiž vedenie hlavného mesta slávnostne otvorilo Starý most pre peších a cyklistov. Na jazdu električkou do Petržalky si ľudia musia počkať až do leta.
"Dnes je veľký deň pre Bratislavu, po približne 900 dňoch znovu otvárame Starý most,“ povedal primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal tesne pred sprístupnením mosta pre peších a cyklistov.
Na otvorenie lávky na Starom moste čakalo na staromestskej strane niekoľko zvedavcov, medzi nimi seniori, mamičky s kočíkmi či cyklisti. Práve tí nedočkavým zvonením na bicyklové zvončeky vyzývali vedenie Bratislavy, aby im už most sprístupnilo.
Po Štúrovej v jednom smere
Potešia sa aj motoristi, ktorí po takmer dva a pol roku už nebudú musieť Štúrovu ulicu obchádzať. Tá je totiž otvorená nielen pre chodcov a cyklistov, ale zmizli aj zátarasy brániace prejazdu áut. Po novom sa po Štúrovej dá jazdiť len v jednom smere, a to od Kamenného námestia smerom k Šafárikovmu.
Na jazdu električkou až do Petržalky si ľudia ešte musia počkať. V prvej polovici júna by mohli električky opäť začať jazdiť po Štúrovej ulici. Cez Starý most až do Petržalky sa však električkou bude možné dostať pravdepodobne až začiatkom júla. Brehy Dunaja by potom mala spájať linka č. 1 z Hlavnej stanice Bratislava do Petržalky a linka č. 3 jazdiaca do Rače.
Paradajky na ulici
Primátor Nesrovnal nezabudol pripomenúť, v akom stave projekt rekonštrukcie Starého mosta a budovania prvej časti električkovej trate do Petržalky po nástupe do funkcie preberal. "Na Štúrovej rástli paradajky, stavba meškala a vyzeralo to, že Bratislava nebude mať most, budeme musieť vrátiť 70 miliónov eur a mesto pôjde do nútenej správy,“ spomína Nesrovnal s tým, že podľa neho sa podarilo prvú časť stavby skolaudovať v rekordne rýchlom čase.
Bratislavský primátor preto poďakoval nielen všetkým, ktorí sa na stavbe Starého mosta podieľali, ale aj obyvateľom za trpezlivosť pri obmedzeniach spojených s výstavbou. "Chcem poďakovať všetkým zúčastneným, ale hlavne Bratislavčanom, že akceptovali to 900-dňové zatvorenie mosta. Chcem im poďakovať za trpezlivosť, ale aj za podporu, ktorú nám preukazovali počas celej doby tohto, na začiatku zbabraného projektu,“ povedal Nesrovnal.
Druhá časť projektu
Slová vďaky všetkým zúčastneným na projekte adresoval aj starosta Starého Mesta Radoslav Števčík. "Táto časť mesta vďaka stavbe tie takmer tri roky bola mŕtva a nežilo to tu, mnohé prevádzky skrachovali,“ pripomína Števčík. Podľa starostu sa opäť potvrdilo, že ak chce samospráva robiť takýto veľký projekt, je dôležité, aby sa naň dôkladne a zodpovedne pripravila, aby už projekt počas výstavby nemuseli meniť.
"Žiaľ, tu sa to stalo, ten projekt sa menil počas výstavby a to bola vlastne príčina celého toho sklzu, ktorý tu vznikol. Bola tu vážna obava, či sa to vôbec stihne a či sa mesto neocitne vo finančných problémoch,“ neodpustil si kritiku starosta Števčík, no dodáva, že je rád, že sa Starý most a prvú časť električkovej trate do Petržalky podarilo úspešne dokončiť. Radosť má aj petržalský starosta Vladimír Bajan, podľa ktorého však obyvatelia Petržalky budú úplne spokojní až vtedy, keď sa podarí uskutočniť aj druhú časť projektu a električka pôjde až po Janíkov dvor.
Starý most rekonštruovalo Združenie MHD - Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní. Je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZT.
Téme sa venuje redaktorka Martina Karasová: