Dovolenky s deťmi v ohrození. Klientské centrá mali technické problémy
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA, KOŠICE / Viaceré klientské centrá po celom Slovensku mali od štvrtka problémy, ktoré pretrvávali aj počas piatka. Z technických príčin neprijímali žiadosti o vydanie dokladov, pasov, či občianskych preukazov.
Klientské centrá na celom Slovensku nedokázali vybaviť žiadateľov o cestovné pasy. A ani tých, ktorí potrebovali nový občiansky preukaz či ďalšie doklady. V Bratislave ľudia márne ťukali do prístroja, ktorý im mal prideliť poradové číslo.
Test počas prevádzky
Dôvodom nebol pád systému, ale snaha o jeho prepojenie s tými na slovenských zastupiteľstvách. To by uľahčilo vybavovanie dokladov občanom žijúcim v zahraničí. "Technická chyba nastala tým, že sme museli systém testovať počas plnej prevádzky," povedala hovorkyňa ministerstva Andrea Dobiášová.
Problémom sa stali počítače, ktoré neboli aktualizované. "Keďže išlo o aktualizáciu počítača, to znamená, že informatik pracoval na počítači, takže parcovníčka nemohla pracovať na svojej agende," vysvetľuje Dobiášová.
Vybavovanie pasov
Systém na vybavovanie osobných dokladov a cestovných pasov v Banskej Bystrici nefungoval niečo vyše dvoch hodín. Banskobystričania tak približne do štvrť na jedenásť nevybavili na oddelení nič.
Zamestnanci sa snažili, aby nevznikal chaos, na vybavovanie pasov čakali najmä rodičia s malými deťmi.
S padnutým systémom bojovali dnes aj v Klientskom centre v Košiciach, pozrite si reportáž: