Mladí si vyberajú brigády podľa uplatnenia, nie podľa peňazí
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Už pri hľadaní brigád sa niektorí študenti nerozhodujú podľa odmeny, ale podľa toho, čo im dá do budúcnosti. Viaceré firmy už pochopili, že investícia do prípravy budúcich zamestnancov sa oplatí.
Mnohí zo študentov majú skúsenosti s prácou už aj počas štúdií, i keď nie vždy v odbore, ktorý študujú. Často to nie je tým, že sa nesnažia. "Ja som si dával vždy nejaký časový limit, povedzme mesiac dva, aby som sa zamestnal v odbore a keď sa nepodarila taká práca, zobral som potom čo prišlo prvé," hovorí absolvent VŠ na stáži, Jozef.
Situácia sa obracia
Podľa prieskumu popri štúdiách pracuje menej ako polovica vysokoškolákov. "Zámer bol, keď som si hľadal brigádu, určite to, čo študujem, aby som sa mohol špecializovať, viac vidieť do tých technológií," povedal Martin študent VŠ na stáži.
"Zdá sa, že situácia sa obracia, mladí ľudia sa snažia svojej vlastnej budúcej kariéry oželieť trebárs finančné výhody brigády a viac investovať do zvýšenia svojej situácie na budúcom trhu práce," vysvetľuje sociologička Zuzana Kusá.
Schopný mladý človek
"Nie sú pre mňa najväčší benefit tie peniaze. Ešte je tam firemná kultúra, atmosféra, veci mimo financií," vymenováva Jozef. Firmy ale majú často až prehnané očakávania.
"Dnes ako keby očakávali na tanieri všestranne schopného, skúseného mladého človeka," hovorí Kusá. Na strane druhej, podľa každoročného prieskumu, v ktorom odpovedá približne 60 tisíc mladých ľudí, mnohí očakávajú vysokú výplatu už pri nástupe do zamestnania.
"Vo všeobecnosti sa personalisti trošku sťažujú na to, že tie očakávania sú prestrelené, hlavne vo veľkých mestách," povedal projektový manažér platy.sk Miroslav Dravecký.
Viaceré firmy už pochopili, že investícia do prípravy budúcich zamestnancov sa oplatí.
Téme sa venuje redaktor Daniel Levický Archleb: