Čo všetko smie a musí zabezpečiť delegát na dovolenke
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
SLOVENSKO / Povinnosti delegáta každej cestovnej kancelárie sú presne stanovené. Kancelárie upozorňujú, že nie sú lekári, detektívi, psychoterapeuti, sekretárky ani nosiči kufrov. Ich úlohou je dopraviť vás do hotela, vysvetliť čo a ako dostať vás späť na cestu domov.
Delegát sa musí postarať o klientov pri prílete. Taktiež je jeho úlohou zabezpečiť, aby boli ubytovaní v súlade so zmluvou o obstaraní zájazdu, informuje ich o fakultatívnych výletoch. A taktiež musí dovolenkárov odviezť, odprevadiť na letisko či k autobusu.
Prezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií Stanislav Macko jedným dychom dodáva, že ak vám z hotelovej izby ukradnú hodinky či zlaté náušnice, máte jednoducho smolu.
"Nie je to súčasť komplexného cestovného poistenia. Takéto veci si treba preto ukladať do hotelových trezorov alebo trezorov na izbe," vysvetľuje.
Neodprevadí vás na políciu
Políciu by vám ale delegát privolať mal, no dopraviť vás a sprevádzať vás na policajnú stanicu už nemusí. Podľa prezidenta asociácie to robia iba vo výnimočných prípadoch. Napríklad keď klientom ukradnú doklady alebo sa v zahraničí nedokážu dohovoriť bez tlmočníka.
Ak nepomôže delegát, pri krádeží sa môžete obrátiť aj na asistenčnú službu poisťovne. Tu si treba ale uvedomiť jedno: "Každý kontakt s asistenčnou službou, s políciou, je vec dovolenkára, nie delegáta. Ak sa vyskytne mimoriadna situácia, má byť k dispozícii. To je pravidlo," uzatvára Macko.