Zatiahnuté
Bratislava
Oldrich
3.12.2024
Premiér Fico na kontrole diaľnice D1. Navštívil jeden z rozostavaných mostov
Zdielať na

Premiér Fico na kontrole diaľnice D1. Navštívil jeden z rozostavaných mostov

HRIČOVSKÉ PODHRADIE, LIETAVSKÁ LÚČKA / Predseda vlády Robert Fico sa v utorok zastavil na jednom z jedenástich rozostavaných mostov, ktoré budú súčasťou diaľničného úseku Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka. Chcel vidieť, ako postupujú stavebné práce.

Podľa pôvodného plánu mal byť tento úsek dokončený v januári 2018. Zrejme ale bude hotový skôr, už koncom tohto roka.

Rozhovor s robotníkmi

Premiér sa po príchode najprv rozprával so stavebníkmi. Na celom diaľničnom úseku sa strieda 500 pracovníkov. Ide o zložitý úsek s dĺžkou vyše 11 kilometrov.

"Je komplikovaný rôznymi zosuvmi, geologickými problémami a určite aj vodou, pretože boli prijímané rôzne opatrenia tohto charakteru," informoval premiér Robert Fico.

Eurofondy

Výstavba bude stáť asi 430 miliónov eur. Financovaná je predovšetkým z eurofondov.

"Aj preto som dnes prišiel, aby som v súvislosti s veľkou diskusiou, ktorá sa vedie v Európskej únii, priamo na mieste dal ďalší dôkaz toho, že aké je pre Slovensko výhodné členstvo v Únii," dodal.

Pri budovaní diaľničného úseku Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka v utorok stavbári urobili významný krok, ale nie na moste, ktorý navštívil premiér. O pár kilometrov ďalej prerazili druhú rúru tunela Ovčiarsko.

Premiér Fico na kontrole diaľnice D1. Navštívil úsek Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, pozrite si reportáž:

Na diaľničnom úseku Bratislava - Košice chýba ešte 62 kilometrov. Podľa programového vyhlásenia vlády by ale mala byť diaľnica D1 dokončená v roku 2020. Vyzerá to ale tak, že ani tretia Ficova vláda sa nebude môcť pochváliť diaľničným spojením medzi dvoma najväčšími mestami na Slovensku.

"Generálny termín dokončenia diaľnice medzi Bratislavou a Košicami je taký, ako komunikujeme, teda do roku 2020. S výnimkou úseku Turany - Hubová, kde zasiahla vyššia moc prírody a došlo tam k zosuvom pôdy," uviedol štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček.

Termín úplného dokončenia diaľnice teda nie je jasný. Hovorí sa o roku 2024, 2025, dokonca o roku 2027.

Úsek Žilina - Prešov

Najťažšia je výstavba diaľnice D1 na kopcovitom teréne medzi Žilinou a Prešovom.

Národná diaľničná spoločnosť musí nájsť riešenie aj v v prípade najproblematickejšieho úseku diaľnice D1 Turany - Hubová, ktorý je dlhý 13,5 kilometra. Tam ešte nie je známe ani definitívne trasovanie.

"V lokalite medzi Turanmi a Hubovou sa nachádzajú významné chránené územia. Okrem toho je táto lokalita špecifická aj nestabilným zosuvným podložením. Z toho dôvodu trasu úseku D1 Turany - Hubová momentálne posudzuje ministerstvo životného prostredia. Uvažuje sa o povrchovom i tunelovom variante. Zatiaľ sa ako najschodnejší variant javí riešenie tunelom Korbeľka," informovala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Michaela Michalová.

Dva roky rozdiel

Rozhodnutie o tom, ktorý variant bude nakoniec použitý, by mal padnúť do konca tohto roka. Podľa štátneho tajomníka ministerstva dopravy rozdiel medzi nimi môže znamenať aj dva roky, preto v tejto chvíli nie je možné určiť presný termín dokončenia diaľnice medzi Bratislavou a Košicami.

"Podľa toho, či pôjde o povrchový alebo tunelový variant budeme môcť určiť aj harmonogram a moment dostavby aj tohto posledného úseku," dodal Stromček.

Celkovo je hotových 365 kilometrov diaľničného úseku.

Pozrite si analýzu z Novín o 17tej:

Najčítanejšie správy