Viete, ako prežiť krízové situácie za volantom? Prečítajte si rady odborníka
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
SLOVENSKO / Na cestách číha na vodičov množstvo nebezpečenstiev. Väčšinou ich nevieme ovplyvniť. Odborníci radia v prvom rade nespanikáriť, spomaliť a pokiaľ je to nevyhnutné, odstaviť auto ku krajnici.
Mnoho vodičov už prekvapil na cestách silný nárazový vietor. "Netreba robiť prudké pohyby s volantom, pretože sa vodič môže dostať do šmyku. Samozrejme treba znížiť rýchlosť ubratím plynu, snažiť sa vyrovnať vozidlo a dostať sa naspäť do jazdného pruhu," vraví policajný viceprezident Ľubomír Ábel. Treba dodať, že úseky, kde môžeme očakávať silný nárazový vietor, sú označené aj značkou.
Pri defekte nespanikárte
A čo keď dostaneme takzvaný defekt? V prvom rade netreba spanikáriť. Odborníci radia dať nohu z plynu a veľmi pomalým otáčaním volantu dostať auto ku krajnici.
"Akékoľvek iné náhle manévre (či už volantom poprípade prudké brzdenie) môže vaše vozidlo dostať do šmyku a môže sa aj prevrátiť," vraví Ábel.
Pozor na aquaplaning
Môžeme sa dostať aj do veľmi silného dažďa prípadne aj búrky sprevádzanej krupobitím. Vtedy podľa odborníkov treba znížiť rýchlosť, pozor na takzvaný aquaplaning, pretože niektoré cesty majú vyjazdené koľaje. Pozerať treba pred seba, nejzdiť po jarkoch, kde je už veľké množstvo vody.
"Zapneme si stretávacie svetlá, pretože dennej svietenie tu nestačí. Tak sa to píše aj v zákone," vysvetľuje Ábel.
Ak padajú krúpy a je až taký veľký dážď, že sa nedá pokračovať v jazde, môžeme auto zastaviť pri krajnici a zapnúť si výstražné svetlá. Tie treba zapnúť aj počas veľmi hustej hmly. Tu ale treba zapnúť taktiež stretávacie svetlá.