Sociálna poisťovňa má na dlžníkov nový bič. Získava ním nedoplatky
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Sociálna poisťovňa už viac ako rok upozorňuje podnikateľov na nedoplatky na poistnom formou SMS správ alebo e-mailov. S výsledkom je poisťovňa spokojná. Za minimálne náklady sa jej podarilo získať od neplatičov viac ako 3 700 000 eur.
V minulom roku odoslala Sociálna poisťovňa spolu 220 142 SMS správ a e-mailov.
Od živnostníkov takto poisťovňa dostala poistné vo výške 3 701 087,33 eur, čo predstavuje približne 14 percent z celkových nedoplatkov.
Neplatiči
Za minimálne náklady a úsilie tak do poisťovne prišli odvody, ktoré by inak musela vymáhať inou cestou.
"V tomto roku sme rozšírili službu a zasielanie e-mailov a SMS aj pre skupinu zamestnávateľov," uviedla vedúca oddelenia správy aplikácií výberu poistného a systémových analýz Lucia Šutovská.
Zodpovednejší platitelia
Tí sú po prijatí SMS správy alebo mailu ešte zodpovednejší. Do Sociálnej poisťovne sa tak od zamestnávateľov vrátilo viac ako 40 percent nedoplatkov. Zodpovednejší prístup zaznamenala poisťovňa aj pri platení odvodov z minimálneho vymeriavacieho základu.
"Dochádza tu k poklesu SZČO, ktoré platia z minimálneho vymeriavacieho základu. Upozorňujeme na to, že čím platia z nižšieho vymeriavacieho základu, tak tým nižšie dávky zo sociálneho systému poberajú," vysvetľuje riaditeľka odboru výberu poistného Andrea Zahoranová.
Sociálna poisťovňa chce aj v budúcnosti pokračovať v trende elektronickej komunikácie. Už teraz si poistenci môžu cez internet skontrolovať, či náhodou nie sú v zozname dlžníkov.
Schránky
Do konca roka plánuje poisťovňa formou SMS správ a e-mailov informovať o nepredložených mesačných výkazoch poistného zamestnávateľmi, ako aj o výzve pred podaním trestného oznámenia.
Novinkou sú aj schránky na pobočkách, kde ľudia môžu vyjadriť svoj názor.