RegioJet definitívne odchádza, na rozlúčku dostane pokutu
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Spoločnosť RegioJet definitívne odchádza z trate medzi Košicami a Bratislavou. Železnice Slovenskej republiky už dostali oficiálne oznámenie o ukončení prevádzky šiestich rýchlikov. Posledný žltý vlak tak východ s hlavným mestom spojí 31. januára. Spoločnosť na rozlúčku dostane pokutu.
Spoločnosť RegioJet oznámila Železniciam Slovenskej republiky 10. januára, že končí s prevádzkou šiestich rýchlikov na trati Bratislava - Košice- Bratislava k 31. januáru 2017.
Ide o šesť vlakov denne. Poslednýkrát sa na trať vlaky vyberú 31. januára.
Železnice Slovenskej republiky akceptujú uvedené rozhodnutie. "Až do 26. februára 2017, kedy začne platiť I. zmena cestovného poriadku, budú ŽSR uvedené vlaky evidovať ako nevypravené zo strany dopravcu, čo znamená aj penalizáciu. Tá je vypočítaná ako zmluvný postih ceny za dopravnú cestu, čo činí približne 9 eur za vlak a deň," uviedla v stanovisku ŽSR hovorkyňa spoločnosti Martina Pavlíková.
"Zaplatíme. Zmierime sa s tým, pretože je nelogické, aby sme trať blokovali," uviedol pre TV JOJ hovorca spoločnosti RegioJet Aleš Ondrůj. "Pre nás je zbytočné, aby sme blokovali trať, keď na nej už naše vlaky nepôjdu a môže ju využiť niekto iný," dodal Ondrůj.
Minister: verejnosť zmenu nepocíti
Minister dopravy a výstavby Arpád Érsek, ktorý inicioval stretnutie so spoločnosťou RegioJet, sa dnes stretol s jej popredným predstaviteľom Radimom Jančurom. Minister si vypočul všetky argumenty, pre ktoré spoločnosť RegioJet vzdáva súťaž na trati medzi Bratislavou a Košicami a zastavuje svoje vlaky. Keďže požiadavka RegioJetu dotovať „žlté vlaky“ by znamenala ďalšie zaťaženie rozpočtu rezortu dopravy, minister A. Érsek tento návrh súkromného prepravcu neakceptoval. Predstavitelia RegioJetu ministrovi sľúbili, že nebudú blokovať trate a umožnia štátnemu dopravcovi zabezpečiť vlakovú dopravu na tejto trati.
"Urobíme všetko pre to, aby cestujúca verejnosť nepocítila túto zmenu a na hlavnej železničnej trati bol dostatok miesta pre všetkých, ktorí chcú vlakom cestovať,“ povedal minister dopravy a výstavby Arpád Érsek. Štátny železničný dopravca ministra ubezpečil, že je pripravený posilniť prepravné kapacity na uvoľnených tratiach tak, aby cestujúci nepociťovali odchod súkromného prepravcu.
RegioJet svoj definitívny koniec oznámil 3. januára. Majiteľ RegioJetu Radim Jančura obviňuje predsedu SNS Andreja Danka, že vedie proti jeho firme kampaň. Spoločnosť podľa neho ani po dvoch rokoch nevie konkurovať vlakom, ktoré dotuje štát.
Radim Jančura píše v e-maile, ktorý rozposlal svojim zamestnancom, že mu je to veľmi ľúto. "Cestujúci si obľúbili RegioJet, my sme si ich vážili a mali radi. Po zásahoch štátu na tejto trase žiaľ nemôžeme uživiť viac dopravcov."
Situáciu by podľa RegioJet-u mohla vyriešiť iba zmena systému úhrady cestovného zadarmo tak, aby aj komerčné vlaky mali možnosť osloviť cestujúcich zadarmo. V prípade, že by štát komerčným dopravcom preplácal len polovicu z toho, čo uhradí na kompenzáciu cestovného zadarmo v dotovaných rýchlikoch, RegioJet by bol ochotný zaplatiť druhú polovicu z vlastného
Pozrite si archívnu reportáž.