Na pultoch slovenských obchodov sa znížil počet domácich produktov
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Na pultoch slovenských obchodov sa znížil počet domácich produktov, nie je to ani 40 percent. Problém je v tom, že Slováci radšej kupujú lacnejšie výrobky zo zahraničia. Podľa odborníkov Slovensku chýba dlhodobá koncepcia.
Poľnohospodárom sa viac oplatí živé zvieratá vyvážať do zahraničia ako porážať doma. "Dovážajú sa polky, lacné polky, také čo na západe nechcú jesť. A za vývoz dostaneme vyššiu cenu, ako by sme dostali doma," vysvetľuje farmár Zoltán Nagy. Už tretí rok po sebe najhoršie dopadlo balené mäso. V obchodoch má len 21-percentné zastúpenie.
"Naše zvieratá sa porážajú v zahraničí, lebo bitúnky pozatvárali. Čiže sever Slovenska poráža zvieratá v Poľsku a juh v Maďarsku. To sú dôsledky aj tých nevyvážených podmienok na podnikanie," informuje Milan Semančík, predseda Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory.
"Oproti ostatným krajinám výrazne zaostávame, naši susedia majú zastúpenie 70 až 80 percent. My máme na úrovni 40 percent a neviem to zmeniť," pokračuje Semančík.