ZOZNAM: Pozrite si železničné stanice, ktoré chce štát opraviť
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Zdá sa, že slovenským železničným staniciam a hlavne cestujúcim odzvonilo na lepšie časy. Nový investičný plán Železníc Slovenskej republiky ráta medzi rokmi 2017 - 2019 s opravou dvadsiatich piatich komplexov, píšu Hospodárske noviny.
"Väčšina má 50 až 80 rokov, máme aj stanice 100 až 130-ročné. Je samozrejmé, že nespĺňajú požiadavky staníc tretieho tisícročia," popisuje situáciu komunikačné oddelenie železníc. Železnice na Slovensku spravujú 300 železničných staníc a 600 železničných zastávok.
Samotné budovy staníc nie je možné rekonštruovať z prostriedkov EÚ píšu Hospodárske noviny. Z nich sa môže financovať napríklad modernizácia tratí, ale nie opravy staničných budov. Niektoré opravy realizuje štátny podnik. Obsahujú najnevyhnutnejšie úpravy ako sú čistota, lavičky, stojany na bicykle a podobne.
Väčšina odborníkov si myslí, že rekonštrukciu by najviac potrebovala stanica v hlavnom meste. Bratislava je v investičnom pláne zaradená. Obnova 25 staníc bude stáť minimálne 8,6 milióna eur.
Rekonštrukcia železničných budov v rokoch 2017 až 2019:
Bratislava Hlavná stanica (2 milióny eur)
Bratislava Vajnory (950-tisíc eur)
Nitra (cenu určí štúdia, ktorá bude riešiť priestorové usporiadanie)
Vrútky (880-tisíc eur)
Martin (770-tisíc eur)
Zvolen (prebieha spracovanie projektovej dokumentácie)
Ružomberok (387-tisíc eur)
Štrba (cenu určí štúdia)
Lučenec (3 milióny eur)
Prešov (80-tisíc eur)
Košice (240-tisíc eur)
Menšie stanice, ktoré ešte prerobia:
Trenčianska Teplá
Margecany
Kežmarok
Tatranská Lomnica
Fiľakovo
Maťovce
Nové Zámky
Spišská Nová Ves
Kráľová Lehota
Čadca
Sliač kúpele
Pribeník
Čierna nad Tisou