Problém s parkovaním nemusí súvisieť s vašimi schopnosťami
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Za posledné roky sa podľa poisťovní zvýšila intenzita poškodení vozidiel pri parkovaní. V Británii podobný problém plánujú riešiť rozšírením parkovacieho miesta. Naše ministerstvo dopravy apeluje na pozornosť vodičov.
V Británii súvisí v priemere každá tretia poistná udalosť s parkovaním. Uvažujú preto o zmene noriem pre šírku parkovacích miest. Podobné problémy sa týkajú aj Slovákov. Naše normy sa ale meniť nebudú.
"Viac ako 40 percent všetkých mechanických poškodení vozidiel sa stáva práve pri parkovaní. Analýza 3 500 škôd potvrdila, že väčšina poškodení pri parkovaní sa stane pri vychádzaní z parkovacieho miesta," uvádza hovorkyňa poisťovne Allianz Lucia Muthová.
Analytici zistili, že zatiaľ čo naše autá sa zväčšujú, parkovacie miesta svoju šírku nemenia. Podľa normy by malo byť parkovacie miesto široké 240 centimetrov.
Pritom najpredávanejšie auto, SUV, má bez spätných zrkadiel 200 centimetrov. Problém ale nespočíva len v tom, že je SUV pomerne široké. Za posledné roky sa totiž zväčšili aj malé autá.
Nie je dôvod na zmenu
Ministerstvo dopravy šírku parkovacích miest meniť nebude. Vodičom odporúča dávať si pri parkovaní väčší pozor. "Pre vozidlá podskupiny O1 a O2 sa menila šírka parkovacieho státia v roku 2011 z 2,5 metra na 2,4 metra. Preto nevidíme dôvod na zmenu," uvádza Zuzana Viciaňová, hovorkyňa ministerstva dopravy.
Dopravný analytik tvrdí, že normy nereflektujú zmeny v automobilovom priemysle a navyše, ak nie sú ukotvené v zákone, nie sú povinné. "Samosprávy majú možnosť podľa všeobecne záväzného nariadenia v určitom rozmedzí si to regulovať," tvrdí Jozef Drahovský, dopravný analytik.