Slovenský študent vymyslel spôsob, ako nabiť mobil pomocou ohňa
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
SLOVENSKO / Pred pár dňami vyhlásili v Bratislave výsledky celoslovenského projektu Slovak University Startup Cup 2017, ktorý je zameraný na vyhľadávanie a podporu začínajúcich a inovatívnych malých firiem, takzvaných startupov. Ako to dopadlo, čo zaujímavé sa tam objavilo prezradil organizátor súťaže Marián Meško a jej absolútny víťaz Daniel Šlosár.
"Cieľom projektu je oceniť a podporiť mladú generáciu podnikateľov, ktorí majú inovatívne nápady a myšlienky. Zároveň im to má pomôcť pri transformácií ich inovatívnych riešení do reálneho podnikania," uviedol výkonný predseda JCI Slovensko Marián Meško.
Ako Meško dodáva, na Slovensku je dosť veľa startupov, nápadov a aj dosť investorov.
Projekt sa organizoval aj v iných krajinách pod názvom University World Startup Cup 2017. Organizovala ho mimovládna organizácia JCI –Slovensko (Junior Chamber International-Slovakia) v spolupráci so Slovenskou obchodnou a priemyselnou komorou.
Nabíjanie z ohňa
Odborná komisia podujatia vybrala z prihlásených študentských startupov z celého Slovenska päť víťazov jednotlivých kategórií súťaže. Absolútnym víťazom sa stal Daniel Šlosár - líder študentského startupu Chargebrella. Daniel je z Fakulty baníctva, ekológie, riadenia a geotechnológií Technickej univerzity v Košiciach.
Chargebrella je prenosný generátor elektrickej energie, ktorý dokáže nabiť rôzne mobilné zariadenia ako telefóny, tablety, či fotoaparáty - a to 24 hodín denne, kdekoľvek, kde je dostupný zdroj tepla. Zariadenie dokáže dobiť nielen zo slnečného žiarenia ale dokonca aj z ohňa.
Elektrickú energiu produkuje z alternatívnych a obnoviteľných zdrojov energie. Termo-elektrický generátor Chargebrella produkuje elektrinu z rôznych alternatívnych a obnoviteľných zdrojov energie – konkrétne z rôznych zdrojov tepla, akými sú slnečné žiarenie, teplo z ohňa alebo iné zdroje tepla nad 250 °C.
Virtuálna realita aj múdra lampa
Víťazom v kategórii Veda a medicínske technológie sa stal Tomáš Brngál so svojim startupom Virtual Medicine. Táto medicínska aplikácia pomáha študentom medicíny učiť sa ľudskú anatómiu pomocou virtuálnej reality.
Kategóriu informačné technológie vyhrala Mária Franková zo startupom Hippstersaurus Rex Apps. Tento startup je zameraný na vývoj hier pre mobilné zariadenia.
Kategóriu životné prostredie vyhral Branislav Krchňavý so startupom Lampiš. Z predaja každého smartsvietidla idú peniaze na výsadbu nových stromov na území Slovenska.