Zatiahnuté
Bratislava
Milan
27.11.2024
Čo robiť, ak ste klientom Rapid life? Podľa odborníka vaše peniaze nie sú úplne stratené
Zdielať na

Čo robiť, ak ste klientom Rapid life? Podľa odborníka vaše peniaze nie sú úplne stratené

BRATISLAVA / Už v najbližších týždňoch by mal súd definitívne vyhlásiť konkurz nad poisťovňou Rapid Life, ktorá je momentálne v nútenej správe. Pre približne 15 tisíc klientov to znamená aspoň akú - takú nádej na to, že budú odškodnení platenie poistiek, ktoré platili celé roky celkovo za milióny eur.

25 miliónov eur. To je odhadovaná suma, ktorú za roky platenia naliali poistenci do poisťovne s pôvodným názvom 1. Československá, neskôr poisťovňa Rapid Life. Postupne im mali byť vyplácané poistné plnenia. Dnes je však spoločnosť bez majetku, v nútenej správe, a pripravuje sa na konkurz.

"Súd vyhlási konkurz, v prípade, ak je spoločnosť v úpadku. To znamená, že nedokáže plniť záväzky zo svojho majetku," vysvetľuje právnička Petra Kunová. 

Svetlo na konci tunela. Aj to by mohol znamenať konkurz pre poškodených klientov, ktorý by mohli uvidieť aspoň časť svojich peňazí. No len v prípade, že sa doň prihlásia a preukážu svoju pohľadávku voči poisťovni.

Ešte pred tým je tu však podľa zástupcu poškodených klientov pravidlo číslo jedna. "By v prvom rade mali prestať platiť poistné plnenie zo svojich poistných zmlúv," hovorí zástupca poškodených klientov poisťovne Rapid life Miroslav Antoňák. 

V tejto súvislosti však pre klientov platia aj ďalšie zásady. Rozhodne by mali sledovať všetky správy týkajúce sa Rapid life. Keď súd konkurz vyhlási, majú 45 dní na to, aby sa prostredníctvom právnika, alebo Spotrebiteľského centra do konkurzu prihlásili. Púšťať sa do toho osamote neodporúčajú. 

"Spotrebiteľ, ktorý chce mať naozaj istotu, by sa mal obrátiť na kvalifikovanú pomoc," odporúča Antoňák. 

Čo by mal klient robiť? 

K prihláseniu sa do konkurzu bude poškodený klient potrebovať k dispozícii zmluvu, ktorú s poisťovňou uzavrel. Rovnako tak doklad, či už šek, alebo výpis z účtu o platení poistného.

"Za spotrebiteľov, ktorí sa na nás obrátili podáme konkurzné prihlášky," informuje zástupca klientov. 

Aj tu však treba byť na pozore. Pod zámienkou pomoci sa môžu objaviť podvodníci, ktorí budú chcieť získať pohľadávku poškodeného klienta vo svoj prospech.

"Spotrebitelia by nemali NIKOMU dávať z rúk originály svojich poistných zmlúv," upozorňuje Antoňák. 

Na záver si teda ešte raz zhrňme odporúčania zástupcov poškodených klientov:
- prestante platiť poistné
- prichystajte si všetky doklady
- oslovte vášho právnika, alebo Spotrebiteľské centrum
- počkajte na vyhlásenie konkurzu
- nedávajte nikomu z rúk originálne zmluvy a doklady.

Súvisiace články

Najčítanejšie správy