Letel v ňom pápež aj nórsky kráľ. Vládny Tupolev skončil v múzeu
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA – Posledný Tupolev z vládnej letky skončil svoju púť v múzeu. Tupolev (TU-154M) odletel v stredu popoludní z bratislavského letiska M. R. Štefánika do Košíc, kde sa stanem exponátom Múzea letectva v Košiciach, expozície Slovenského technického múzea.
Posádku rozlúčkového letu dlhoročného stroja vládnej letky tvorili piloti Viliam Polnišer a Jozef Belák a palubný inžinier František Rajnoha. Na rozlúčke s Tupolevom sa zúčastnil aj minister vnútra Robert Kaliňák.
Lietadlo TU-154M OM BYO vyrobené v roku 1989 je posledným svojho druhu v Európe, ktoré lieta a má výnimky na pristávanie v krajinách EÚ. Tupolev má kapacitu 116 miest, dosahuje rýchlosť 850 kilometrov za hodinu a má dolet 3 900 kilometrov.
V prípade, že je na palube okolo 30 ľudí, tak je dolet až 6 300 kilometrov. Stroj nalietal spolu 5 200 hodín a previezol 148-tisíc cestujúcich. Najčastejšie smeroval do Bruselu. Ako ďalej uviedol hovorca ministerstva vnútra Peter Lazarov, medzi významnými osobnosťami, ktoré boli na palube Tupoleva, patria pápež aj nórsky kráľ.
Tupolev
Najdlhšia trasa lietadla aj s medzipristátiami mala 22 620 km a išlo o destinácie: Bratislava – Kazachstan – Peking – Japonsko Sendai letisko – Tokio - Peking – Kazachstan a Bratislava. Najdlhší let trval 6 hodín a 30 minút a bol z Tunisu do Angoly. Lietadlo malo počas svojej služby aj niekoľko porúch, pri ktorých muselo odletieť do ruskej Samary na opravu a strávilo tam niekoľko týždňov, dodáva sa v tlačovej správe ministerstva vnútra.
Obmena vládnej letky sa ukončila 2. septembra, keď na bratislavské letisko M. R. Štefánika priletel druhý Airbus A 319. Prvý Airbus je na Slovensku od júna 2016. Tieto stroje sú náhradou za ruské Tupolevy.