Tragická nehoda spustila lavínu kritiky. Ministerstvo pripravuje zmeny pre vodičov
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Ľudia sú dennodenne ohrozovaní na cestách, a to je už otázka na zákony v doprave, nedostatočnú kontrolu a pod. Ide o unavených vyčerpaných šoférov, ktorých na ceste môže stretnúť hocikto z nás.
Skúsenosti vodičov sú niekedy aj šokujúce. Šofér si počas jazdy pichal vidličkou do stehna, len aby nezaspal, iný šofér na rakúskych cestách niekoľkokrát vbehol do opačného pruhu a cez plné čiary. Tragická nehoda spustila lavínu kritiky ktorú nemožno prehliadať a uvedomujú si to aj členovia vlády. štátny tajomník ministerstva práce vidí riešenie v zmene viazanej živnosti.
"Seriózne agentúry s viazanou živnosťou nebudú mať problém. Názov by mohol byť organizovanie opatrovania osôb v Rakúsku," hovorí Zuzana Tanzer z agentúry AIW.
Preveruje spôsobilosť a kvalifikáciu opatrovateľov. Sprostredkovateľská agentúra zabezpečuje aj prevoz,tak to musí byť písomne v zmluve. Nestane sa tak ale zo dna na den. spolupracovať musia ministerstvo práce, ministerstvo vnútra aj ministerstvo dopravy.
SY: petar lazarov, hovorca MV SR
"Ministerstvo vnútra v spolupráci s Ministerstvom práce, sociálnych vecí a rodiny SR bližšie spolupracuje na úprave zákona, čo sa týka živnosti," informoval hovorca ministerstva vnútra Peter Lazarov.
Nielen šoféri mikrobusov, taxikári ale aj bežní šoféri pritom vyhlášku o čase práce často ignorujú. Tá pritom platí vo všetkých európskych štátoch
"Podľa paragrafu tri uvedenej vyhlášky nepretržitá doba vedenia vozidla nesmie trvať dlhšie ako 4 hodiny. Po uplynutí tejto doby musí vodič prerušiť vedenie vozidla z dôvodov bezpečnosti práce najmenej na dobu 30 minút," uvádza v stanovisku ministerstvo dopravy.