Skoro jasno
Bratislava
Klement
23.11.2024
Cestujúci o každodennej ceste vlakom: Zlý vzduch, meškanie a podmienky ako pre dobytok
Zdielať na

Cestujúci o každodennej ceste vlakom: Zlý vzduch, meškanie a podmienky ako pre dobytok

BRATISLAVA / Cestovanie zo Žitného ostrova do Bratislavy a späť je katastrofálne. Autom ľudia čakajú v dvojhodinových zápchach a vlaky sú preplnené na prasknutie. Keďže tam je iba jedna koľaj, cez ktorú premávajú vlaky z Bratislavy do Komárna a späť, podľa stanoviska ministerstva dopravy je nemožné zvýšiť počet vlakov, aby nedošlo ku vlakovému nešťastiu. Východiskom je zvýšiť počet vozňov v každom vlaku. Stojí to však veľa peňazí.

Cestovať do Bratislavy v ranných hodinách je veľmi náročné, vlaky doslova praskajú vo švíkoch. Je bežné, že ľudia sa do vlakov nezmestia a musia čakať na ďalší spoj.

Redaktorka TV JOJ Ruslana Kurilcová išla ráno na stanicu medzi ľudí a rozprávala sa s nimi o každodennej realite v slovenských vlakoch. Podľa cestujúcich je situácia priam neúnosná. "Vlak je väčšinou úplne preplnený. Ľudia sa doslova bijú, aby sa dostali do vlaku. Musia sa tam pchať. Niektorým ľudom bolo zle, vo vozni bol vydýchaný vzduch. Stáli sme na jednej nohe. V chodbičke nás stálo natrepaných asi 20 nakope," uviedli nami oslovení cestujúci.

Podľa jednej cestujúcej sú vlaky tak plné, že má pocit, že ich prepravujú ako dobytok. Plné vlaky komplikujú prácu aj sprievodcom, majú problém kontrolovať cestovné lístky. "Nedá sa, ľudia sa sťažujú prečo chodíme, prečo sa tlačíme. Sú takí, ktorí nás ani nepúšťajú prejsť," hovorí pre TV JOJ sprievodkyňa, ktorá pracuje na tejto trase.

Ďalším problémom je, že vlaky nechodia tak často ako majú. Dokonca ľuďom dávajú do práce ospravedlnenky s uvedením časom meškania vlaku.

Keďže ide o jednokoľajku možností sú obmedzené. "Regiojet navrhol, že navýši kapacitu o ďalších šesť súprav. Medziročný počet cestujúcich narastá o stovky tisíc," uviedol hovorca prepravcu RegioJet Aleš Andruv.

"Od spoločnosti RegioJet sme dostali návrh na také vlakové súpravy, ktoré navýšia jeden vlakový kilometer na tejto trati o takmer 40 percent, čo je ekonomicky neúnosné," uviedla pre TV JOJ hovorkyňa ministerstva dopravy Zuzana Viciaňová.

My obyvatelia niekoľkých obcí, Kvetoslavov, Hviezdoslavov a Miloslavov pracujeme na spísaní hromadnej žiadosti alebo sťažnosti," uviedol zakladateľ komunity Spolu pre Hviezdoslavov. Podľa starostu obce Miloslavov by bola vhodným riešením dopravy pre tento región takzvaná dvojkoľajka.

Súvisiace články

Najčítanejšie správy