Zatiahnuté
Bratislava
Klement
23.11.2024
Slovensku chýbajú úseky diaľníc, ale katastrofálny je aj stav tých existujúcich. Minister tvrdí, že na to financie poskytne
Zdielať na

Slovensku chýbajú úseky diaľníc, ale katastrofálny je aj stav tých existujúcich. Minister tvrdí, že na to financie poskytne

BRATISLAVA / Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja sa stretol s predsedami samosprávnych krajov, aby rokovali o nevyhnutnom financovaní cestnej a železničnej dopravy.

Na stretnutie s Ministrom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja prišla jedna predsedníčka a štyria predsedovia samosprávnych krajov. Zvyšným trom sa prísť nepodarilo, údajne pre zaneprázdnenosť. 

"Župani mali tiež priestor na to, aby povedali tie najdôležitejšie veci, ktoré sa týkajú ich krajov," uviedol Árpád Érsek, Minister dopravy Slovenskej republiky. Každému venoval polhodinu na to, aby povedali, čo považujú za prioritu v cestnej a železničnej doprave a v cestovnom ruchu. Zoznam priorít by bol nekonečný a to stačí spomenúť len dopravu. 

Milan Majerský, predseda prešovského kraja vyzdvihol ako jednu z hlavných problematík integrovanú doprava medzi dvoma metropolami východného Slovenska, Prešovom a Košicami. Rastislav Trnka, predseda košického kraja spomenul urýchlenie dobudovania diaľnice D1 a R2. K tomu sa pridala aj Erika Jurinová, predsedníčka žilinského kraja a okrem D1 a R2 vidí ako nevyhnutnosť dobudovanie ciest D3, R1 a R3. Ján Lunter, predseda Banskobystrického kraja tvrdí, že už dlhodobým problémom je práve cesta R3. A Juraj Droba, predseda bratislavského kraja nalieha na pokračovanie výstavby D4 a R7.

Každý kraj na Slovensku má svoje dopravné priority, no pokiaľ ide o ich rozsah, najväčší počet ich má bratislavský. "Hovorili sme o dvoch diaľničných križovatkách. Jedna Studienka, jedna Rohožník, Senec a Triblavina. Taktiež sme hovorili o obchvate Modry a Pezinka. A zváženie možností osobnej prepravy po rieke Dunaj," dodal Juraj Droba.

Slovensko má problém nielen s dostavbou chýbajúcich úsekov diaľníc, ale aj s katastrofálnym stavom tých existujúcich a tiež úsekov železničných tratí. "Napríklad vlakové spojenie Zvolen, Šahy je nefunkčné," uviedol Ján Lunter.

Na opravy ciest a železníc údajne minister peniaze má. "Vieme použiť 178 miliónov eur na cesty prvej triedy a mosty, ktoré patria pod slovenskú správu ciest," potvrdil informáciu Árpád Érsek.

Súvisiace články

Najčítanejšie správy