Vynálezca chce ponúknuť hlavolamy školám
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: David Plotzki/ilustračné
Na násobenie väčších čísel napríklad vyrobil papierovú kocku, kde sa výsledky dajú jednoducho nájsť. Práve takýmito pomôckami chce osloviť ministerstvo školstva. Ich zaradenie do vyučovania by mohlo pomôcť žiakom ľahšie pochopiť zákonitosti matematiky.
Logické hlavolamy, spoločenské hry, matematické rébusy, to všetko už desať rokov vymýšľa a vyrába Jaroslav Stavrovský zo Spišskej Novej Vsi. Jeho logické hračky už vystavili a predviedli vo viacerých múzeách a školách na východnom Slovensku. Stavrovský ich teraz chce ponúknuť ministerstvu školstva. Podľa neho by totiž pri vyučovaní pomohli rozvíjať detské myslenie.
"Je to môj koníček, premýšľam, ako by sa na bežné veci dalo pozrieť z nečakaného uhla," hovorí o svojej záľube Stavrovský. V súčasnosti je autorom už niekoľkých desiatok hlavolamov či logických hračiek. Medzi nimi napríklad aj alternatívy známej hry Človeče, nehnevaj sa, ktorú nazval Človeče, raduj sa. Aj napriek tomu, že v hre hráči hádžu kockou, jej výsledok je viac závislý od logického myslenia.
Stavrovský však vymýšľa aj nové vzorce a pomôcky na riešenie matematických úloh. Na násobenie väčších čísel vyrobil papierovú kocku, kde sa výsledky príkladov dajú jednoducho nájsť. Práve matematickými pomôckami chce Stavrovský osloviť ministerstvo školstva. Ich zaradenie do vyučovania by totiž podľa neho pomohlo žiakom ľahšie pochopiť zákonitosti matematiky.
Jeden z vlastných rébusov si dal Stavrovský už registrovať. Logokocka je komplikovaný hlavolam, z viacerých častí rôznych tvarov treba postaviť presnú kocku. Jej poskladanie môže trvať aj niekoľko hodín, správnych postupov je pritom viacero. Logokocku si dal Stavrovský vyrobiť a chce ju teraz začať predávať.
Všetky hlavolamy sú podľa Stavrovského určené najmä pre žiakov základných či stredných škôl. Chcel by ich preto teraz ponúkať do školských klubov. Deti sa totiž podľa neho s rébusmi radi hrajú, ich riešením si pritom cvičia vlastné schopnosti.
To, že deťom sa Stavrovského hračky páčia, dokázali aj interaktívne výstavy v múzeách. Deti si na nich všetky hry môžu priamo vyskúšať. A tak sa snažia na hrot ihly postaviť niekoľko guličiek na seba, prejsť spamäti guličkou cez bludisko, či zahrať sa so sústavou kladiek.