Rozpoznávanie tváre i cielená reklama. Facebook má pre vás dôležité otázky
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Ak vás facebook v najbližších dňoch požiada o povolenie rozpoznávať vašu tvár na fotkách, povolíte mu to? Túto otázku si treba rýchlo zodpovedať, treba ale vedieť, prečo sa nás to facebook v skutočnosti pýta.
"On to samozrejme potrebuje na marketingové účely, ale obhajuje to tým, že je to nástroj na to, aby vašu fotku nebolo možné zneužiť pri vytvorení napríklad falošného profilu," vysvetlil odborník na sociálne siete Peter Šebo. Dáta údajne facebook chráni. Zaviedol nové obmedzenia pre aplikácie, zároveň ponúkol prehľadnejší spôsob úpravy údajov. Mark Zuckerberg prisľúbil, že sa užívateľov bude zakaždým pýtať či s podmienkami ochrany súkromia súhlasia.
S tým už aj začal. Možno práve v týchto dňoch v telefóne, po otvorení aplikácie facebook uvidíte krátky oznam, cez ktorý sa máte preklikať a súhlasiť, alebo nesúhlasiť s novými podmienkami ochrany osobných údajov. "Facebook si začal spätne pýtať súhlas na to, čo o nás všetko vie, čo si môže použiť na marketing. Najzaujímavejšie je, že či nás môže detekovať jeho umelá inteligencia na fotografiách," dodal Šebo s tým, že ak na všetko kliknete áno, tak facebook bude vyzerať presne tak ako doteraz.
Ak ale na všetko kliknete nie, zdanlivo si síce ochránite súkromie, ale v rámci toho vypnete aj funkcie, ktoré vám mali pomáhať. Medzi otázkami, ktoré sa bude v týchto dňoch facebook pýtať sú aj ďalšie. "Facebook sa opýta, či sa vaše údaje môžu použiť na cielenie reklám. Ak nesúhlasím, reklama nezmizne, akurát, že bude náhodná a všeobecná," vysvetlil Šebo.
Ako vypnúť súhlas?
Vypnúť súhlas môžete kedykoľvek vo svojich nastaveniach. Ako na to? "V zásade sú dve možnosti, buď na otázky odpovedia a v niektorých otázkach je len možnosť áno, inak sa nedá facebook používať, alebo proste prestať facebook používať. Iná možnosť nie je," povedal Šebo. Celé sa to deje v súvislosti s novou, veľmi prísnou európskou legislatívou, ktorá vstúpi do platnosti 25. mája. Týka sa nielen facebooku, ale všetkých webstránok, ktoré obsluhujú používateľov z Európy.
Pozrite si archívnu reportáž.