Vodári mu zaúčtovali viac ako mali. Podobný problém majú aj ďalší
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Nejde o peniaze, ale o princíp. Hovorí majiteľ domu v Bratislave, ktorý si v schránke našiel list od vodárenskej spoločnosti. Vodári mu navýšili preddavky o viac ako mali. Podobný problém majú aj ďalší.
"Len napísali, že budete platiť viac," opisoval obsah listu Peter. Namiesto 31,20 eur bude platiť mesačne 37,90 eur, stálo v liste. Dokopy je to okolo 70 eur navyše oproti minulému roku. To sa obyčajne robí napríklad keď prekročíte priemernú mesačnú spotrebu. On ju aj prekročil, ale len zanedbateľne. Preddavky mu zvýšili o 20%.
Systémová chyba
"Poslal som im mailom reklamáciu, že ako k tomu došlo a oni mi v zápätí odpovedali, že došlo k systémovej chybe," vysvetľuje ďalej Peter. Zaslali mu opravený harmonogram platieb v sume, ktorú platil doteraz. Napriek tomu sa zamýšľa nad tým, prečo by mal platiť neprimerané preddavky. Takých ako on predsa môžu byť tisíce.
"Mne to pripadá ako bezúročný úver Bratislavskej vodárenskej spoločnosti, vo výške 1,5 milióna na 11 mesiacov," premýšľa Peter. Peniaze po vyúčtovaní vrátia. Štáb TV JOJ zisťoval, či je takých prípadov viac. "V súčasnosti vystavujeme približne 350 takýchto zálohových predpisov každý deň," uvádza hovorca BVS Ján Pálffy.
Kontaktuje call centrum
Systémová chyba sa však neudiala u všetkých. Skôr naopak, tvrdia vodári. "Ide o jednotlivé prípady, ktoré sme zaznamenali na našom call centre. Táto situácia je spôsobená aj tým, že naša spoločnosť prechádza na nový informačný systém," pokračuje Pálffy. Systém, ktorý pochybil, však omyly nevyhodnocuje proaktívne. Počet prípadov, akým bol Peter pritom rátajú na promile. Koľkými peniazmi navyše budú počas roka disponovať, sa vraj vyhodnotiť nedá.
Bratislavskí vodári odporúčajú, aby si každý z viac ako 100 tisíc odberných miest skontroloval poštu. A ak sa vám niečo nezdá, obráťte sa na ich call centrum.
Pozrite si archívnu reportáž o podobnom prípade: