Poškodenie nápravy môže skončiť s vážnymi následkami. Takto mu predídete
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Ak vám počas jazdy niečo búcha v prednej náprave, tak by ste mali zbystriť pozornosť. Môžu to byť vybité tyčky stabilizátora, predné tlmiče ale aj predné čapy, alebo ložiská. V každom z týchto prípadov riskujete veľké a drahé ťažkosti.
Jazda po našich cestách si vyberá svoju daň aj na vašom aute. Odnesú si to okrem pneumatík hlavne nápravy. Ak nie sú v poriadku, tak to budete počuť.
Hukot v kolese vám môže signalizovať poškodené ložisko kolesa. To v žiadnom prípade nemôžete podceňovať a s autom čo najskôr navštívte servis. Tam im výmena ložísk zaberie približne 45 minút. V prípade poškodenia len jedného ložiska sa odporúča výmena aj toho na druhej strane nápravy. Ak to zanedbáte a opravu odsuniete na neskôr, môže dôjsť k úplnému zablokovaniu kolesa, čo pri vysokej rýchlosti môže skončiť s veľmi vážnymi následkami.
Okrem ložísk vám svoje opotrebenie zvukom signalizuje aj poškodený čap riadenia. "Extrémne opotrebenie zvislých čapov zistíme aj tak, že je zošúchaná aj vnútorná strana pneumatík," rozpráva Peter z odťahovej služby.
Okrem vizuálnej kontroly to môžete skontrolovať aj mechanicky. Chyťte koleso a pohybujete ním zo strany na stranu. Ak počujete búchanie, tak sú čapy opotrebované a je potrebné ich vymeniť.
Takto opotrebené čapy sú veľmi nebezpečné. Po náraze do jamy, alebo na retardéry vám môže čap vytrhnúť a spôsobíte nehodu. Opotrebenie náprav je dobré kontrolovať častejšie ako raz za dva roky, lebo keď vám opotrebenú nápravu zistia až na STK tak môžete prísť o technický preukaz. Je to totiž kvalifikované ako vážna chyba a auto je vyhodnotené ako technicky nespôsobilé.
Veľmi dôležité sú aj svetlá na aute: