Modernejšie a komfortnejšie cestovanie. Nové vagóny potešia cestujúcich už čoskoro
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Železnice sľubujú modernejšie a komfortnejšie cestovanie. Nové vozne by mali začať premávať na najviac vyťažených trasách už toto leto, vďaka čomu sa cestujúcim spríjemnia letné výlety.
Nových a zrekonštruovaných vozňov by malo na tratiach pribudnúť 85. Celková investícia do nich bude stáť 103 miliónov eur. "Nový vozeň predznamenáva a ukazuje na to ako budú vyzerať vozne národného dopravcu v budúcnosti. Je moderný, spoľahlivý, komfortný," opísal vylepšenia Filip Hlubocký, generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko.
Pribudnúť by mala aj výkonnejšia wifi v prvej a druhej triede. V týchto vozňoch by sa mohli cestujúci voziť ešte desiatky ďalších rokov. "Životnosť vozňov závisí od údržby, ale základná životnosť vozňa je okolo 20 rokov. Vďaka údržbe sa môže táto životnosť predĺžiť," uviedol Filip Hlubocký.
V nových sedačkách s čičmianskym vzorom budú môcť prví cestujúci cestovať už od augusta, konkrétne na trase Žilina - Praha a Bratislava - Košice. O naplnenie kapacity sa prepravca obávať nemusí. "Od roku 2014, kedy bola zavedená bezplatná preprava, došlo k výraznému nárastu zákazníkov. V roku 2014 to bolo 45 miliónov zákazníkov ročne. Na tento rok máme predpoklad 74 miliónov zákazníkov ročne. Nárast zaznamenávame v posledných rokoch najmä v segmente platiacich cestujúcich," dodal generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko.
Nové vagóny ŽS SR
Napriek tomu, podľa analytika, bezplatné cestovanie štát dotuje mnohonásobne vyššou sumou, ako bolo pôvodných 13 miliónov eur. "Z finančného hľadiska sa ukazuje, že navýšenie dotácií, ktoré dostali železnice bude asi o 40 miliónov eur. Je to podstatne viac, ako sa plánovalo. Treba ale povedať, že my nevieme rozdeliť, ktorá časť financií išla na tých, ktorí jazdia zadarmo, pretože dotácie sú aj na zhustenie vlakovej siete," povedal Martin Vlachynský, analytik INESS.