Veľké sklamanie dovolenkárov. Celý prvý deň strávili čakaním na letisku
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Mimoriadne sklamaní boli cestujúci, ktorí sa v utorok tešili na dovolenku do Turecka. Plánovaný odlet na svitaní sa im zmenil na celodenné čakanie.
Vytúžená letná dovolenka v Turecku sa pre takmer 200 cestujúcich začala veľmi nepríjemne. Z bratislavského letiska mali odletieť o 5:20 ráno a budú radi, ak odletia o deviatej večer. "Na letisko sme prišli mnohí ešte pred treťou, pretože 3:20 sme mali zraz na letisku, s tým, že let mal byť plánovaný o 5:20," uviedla jedna z cestujúcich Silvia Dudášová.
Lenže na lietadle zistili pri bežnej kontrole pred odletom závažnú technickú chybu. "Treba samozrejme istý čas aby vedeli identifikovať, aká je to závada, aký čas zaberie oprava," povedal Tomáš Lazarov, obchodný riaditeľ CK Hydrotour.
Sklamaná cestujúca dodala k celej vzniknutej situácii povedala:"Keď oznámili, že odlet bude až o 9 večer, ľudia sa naozaj začali búriť, pretože tam boli aj rodiny s deťmi." Avšak Tomáš Lazarov dodáva, že to nie je štandardná situácia a podobné problémy sa v posledných rokoch vôbec nevyskytli.
Viacerí cestujúci sa sťažovali najmä na to, že neboli riadne a včas informovaní. "V takýchto prípadoch nie je možné poskytovať cestujúcim informácie z minúty na minútu," povedala Vlaďka Dufková, hovorkyňa spoločnosti Travel Service. Na druhej strane cestujúci na to majú opačný názor: "Nikto s nami nekomunikoval, nie je pravda, že sa nedali poskytnúť informácie, pretože my sme boli všetci združení." Vo viacerých tvrdeniach si cestujúci a zástupcovia cestovných spoločností výrazne protirečia. Cestovná kancelária aj letecká spoločnosť vravia, že postupovali štandardne. "Cestujúcim bolo cez nášho zmluvného partnera na letisku v Bratislave poskytnuté občerstvenie a občerstvenie a bolo im ponúknuté ubytovanie na hoteli," povedala Vlaďka Dufková. Cestujúci hodnotia situáciu ináč: "Celých tých 9 hodín sme boli zatvorení v jednom priestore,"
Práva cestujúcich pri meškaní letu
Európska legislatíva chráni práva cestujúcich leteckou dopravou a určuje, na čo všetko má pasažier právo pri rôznych časoch meškania. Ak cestujúci čaká na let viac ako 2 hodiny (uvedené sa vzťahuje na lety do 1500 km), má právo na starostlivosť, spočívajúcu v:
- poskytnutí občerstvenia, ktoré pozostáva z nápoja a jedla (zvyčajne sa poskytuje formou voucheru, ktorého hodnota zodpovedá času čakania)
- zabezpečení komunikácie, ktorou sa rozumejú 2 bezplatné telefonické hovory, e-maily alebo faxy
- zabezpečení ubytovania v hoteli (ak si meškanie lietadla vynútilo pobyt cestujúceho na 1 alebo viac nocí) s transferom medzi hotelom a letiskom
Ak let mešká viac ako 5 hodín alebo ak bol let zrušený, cestujúci je oprávnený požadovať vrátenie ceny letenky.