Polojasno
Bratislava
Irma
14.11.2024
Hlučnosť reklamy začnú kontrolovať až po roku
Zdielať na

Hlučnosť reklamy začnú kontrolovať až po roku

Zdroj: Darian Knight/ilustračné

Rada totiž nemala prístroj na meranie hlasitosti reklamy a doterajšie sťažnosti zamietala pre nedostatok dôkazov.

Zákaz hlučnej reklamy, ktorý platí už od vlaňajšieho februára, začne Rada pre vysielanie a retransmisiu kontrolovať až teraz.

Rada totiž nemala prístroj na meranie hlasitosti reklamy a doterajšie sťažnosti zamietala pre nedostatok dôkazov. Technológiu zakúpila až v poslednom štvrťroku minulého roka. V súčasnosti má rada podľa jej kancelára Ľuboša Kukliša na stole prvú sťažnosť, ktorú už môže preveriť.

"Je to sťažnosť na program televízie Joj Ak sa nahneváme, budeme zlí," povedal ČTK Kukliš. Akčnú komédiu s populárnymi Budom Spencerom a Terenceom Hillom vysielali večer 22. decembra 2007.

Zmena zákona o vysielaní, ktorá obmedzuje hlasitosť reklamy na úroveň filmov, pritom platí už od vlaňajšieho februára. Rada však pri zostavovaní svojho 31-miliónového rozpočtu na minulý rok neplánovala kúpu prístroja na meranie hlasitosti reklamy za 650.000 korún.

"Nerátali sme s tým, že bude takto novelizovaný zákon a zaťaží to aj náš rozpočet," vysvetlila nedávno predsedníčka rady Valéria Agócsová. Nakoniec rada použila peniaze určené na zväčšenie kapacity nahrávacích zariadení. Financie však bude od štátu žiadať, aby mohla uchovávať aj staršie záznamy.

Prístroj na meranie hlasitosti reklám rada kúpila na jeseň, do konca roka však ešte k nemu dokupovala softvér. Až teraz tak bude môcť po prvý raz odmerať intenzitu zvuku a rozhodovať o prvej pokute za hlasnú reklamu, ktorá môže dosiahnuť od stotisíc do päť miliónov korún.

Televízie pri prijímaní nových pravidiel tvrdili, že reklamu nevysielajú hlasnejšie ako iné programy. Technika jej výroby je však odlišná od produkcie ďalších programov, preto sa podľa zástupcov televízií divákom mohlo zdať, že je hlučnejšia.

Zdielať na

Najčítanejšie správy