Práce na diaľnici pod Tatrami opäť pokračujú. Hotová by mala byť o štyri roky
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
LIKAVKA / Po dlhej dobe sa diaľničné stroje opäť vrátili nad dedinu Likavka, aby začali raziť problémový tunel Čebrať. Stavebne práce sa tam museli prerušiť v roku 2015 pre riziko zosuvu svahov. Ak pôjde všetko podľa plánov, kľúčový úsek diaľnice pod Tatrami otvoria o štyri roky.
Dobrá správa pre všetkých, ktorý znepríjemňujú cesty na Liptove deň. Otvorenie diaľnice je opäť o čosi bližšie. "Dostali dnes pokyn, že už môžu raziť, budú raziť asi 8 metrov za deň, potom to možno pôjde rýchlejšie, ale nepotrebujeme prestoje, musíme to stihnúť, lebo sú to financie z Európskej únie," vraví minister vnútra Árpád Érsek.
Pôvodná trasa je tak úplne zmenená. To znamená, že bolo potrebné aj nové posúdenie vplyvov na životné prostredie. Záverečné stanovisko je právoplatné a tak sa môže začať pracovať.
Tunel Čebrať má takmer 4 kilometre.Toto je jeho konečná podoba. Nachádza sa na diaľnici D1 na úseku medzi Hubovou a Ivachnovou. No bez tunela sa po nej voziť nebudeme. "Na celom úseku sa pracuje a tie práce musíme prispôsobiť razeniu tunela Čebrať," dodáva Jiří Hájek, riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti.
Najväčšiu radosť majú určte nielen domáci, ale aj vodiči, ktorí tu stratili poriadny kus nervov v nekonečných kolónach. Tento diaľničný úsek sa začal stavať ešte v roku 2013. Hotový mal byť v júni ešte minulý rok, to bol pôvodný plán.
Pozrite si archívnu reportáž o problematickej stavbe diaľnice D1 a najmä razenia tunela Čebrať: