Výkup auta v bazáre? Vďaka robotom dostanete lepšiu cenu
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Bratislava – Stovky ľudí sa denne zbavujú svojich ojazdených miláčikov, nie vždy im za ne ale v autobazároch dajú tú najlepšiu cenu. Vďaka novej aplikácii, ktorú pre sieť autocentier AAA AUTO vyvinulo inovačné laboratórium AuresLab vedené Stanislavom Gálikom, však v týchto autocentrách zákazníci dostávajú výrazne lepšiu ponuku ako v menších bazároch. Tie totiž takto pokročilé technológie nie sú schopné zavádzať. Aplikácia Algorithmic Pricing dokáže analyzovať dáta o ojazdených vozidlách na slovenskom trhu a na základe týchto dát potom určiť najvýhodnejšiu cenu ako pre výkup, tak aj pre následný predaj automobilu. Ak chce zákazník bazáru predať napríklad 8 rokov starú dieselovú Octaviu, môže vďaka tomu dostať až o 15 % lepšiu výkupnú cenu ako u iného obchodníka.
„Zákazníkovi ponúkame lepšiu cenu hlavne preto, že nás aplikácia chráni pred chybným odhadom ceny. Aplikácia a jej algoritmus za nás okamžite porovná reálne vozidlo s ostatným trhom a presne vyhodnotí jeho cenu,“ hovorí riaditeľ inovačného centra AuresLab v AAA AUTO Stanislav Gálik. „Tým, že nám aplikácia šetrí peniaze, vieme ľuďom ponúknuť lepšiu cenu ako kdekoľvek inde. A aj napriek tomu, že u nás počet vykúpených áut rastie, nemusíme zvyšovať počty expertov na oceňovanie vozidiel. Ich prácu z veľkej časti odvádza softwarový robot,“ dopĺňa.
Aplikácia vie vďaka pokročilej dátovej analytike vyhodnotiť kľúčové faktory, ktoré rozhodujú o rýchlosti kúpy vozidla. „Aplikácia neustále analyzuje trh a zaznamenáva všetky charakteristiky vozidla, ktoré sú z hľadiska predaja dôležité vek, nájazd, motor a ďalšie parametre, porovnávame s časom, za ktorý si dané vozidlo nájde kupujúceho,“ vysvetľuje Gálik. „Dáta nám napríklad ukazujú, že dôležitým faktorom pre atraktivitu vozidla je jeho servisná knižka.“
Rastúcu dôležitosť práce s dátami pre firmy a zákazníkov potvrdzuje aj analytik českej spoločnosti Cyrrus Lukáš Kovanda, podľa ktorého je však potenciál big dát zatiaľ využívaný iba čiastočne. „Firmy big dáta využívajú v rastúcej miere. Jedna vec je však mať prístup k veľkému množstvu dát a druhá vec je vedieť ich analyzovať. Potom je možné cielene ponúknuť služby, z ktorých v tomto prípade profituje aj klient. S tým, ako sa veľká časť obchodu v súčasnosti presúva do online prostredia, sa potom bude dôležitosť práce s dátami ďalej stupňovať. A s klesajúcou cenou výpočtových výkonov potom rastie aj schopnosť spoločností dáta efektívne analyzovať a využívať ako v prospech zákazníka, tak aj v prospech obchodu,“ hovorí Kovanda.
O AuresLab:
Inovačné laboratórium AuresLab zastrešuje inovačné projekty siete autocentier AAA AUTO. Od svojho založenia na začiatku roka 2018 na Slovensku predstavilo aplikáciu pre riadenie skladových zásob vozidiel s pomocou umelej inteligencie Stock Allocation. Ďalšie úspešné projekty ako predaj
investičných vozidiel Mototechna Classic či službu dlhodobého prenájmu Mototechna Drive predstavilo v Českej republike. Výkonným riaditeľom AuresLab je Stanislav Gálik, ktorý v minulosti pôsobil tiež na pozícii poradcu pre inovácie v rámci Českej sporiteľne, je v obore start-up projektov a inovácií už skúseným manažérom, v minulosti založil a následne úspešne predal módnu značku Galard a spoluzakladal aj inovačné centrum Unifer.