Polícia vyhlásila súťaž o pobyt v luxusnej cele. Iróniou varujú ľudí pred podvodníkmi
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Polícia SR ponúka výhercom facebookovej súťaže "pobyt v luxusnej cele". Keďže strážcom poriadku už dochádza trpezlivosť s podvodníkmi, ktorí úradujú na sociálnych sieťach, skúšajú občanov upozorniť s poriadnou dávkou irónie.
Oznam na facebookovom profile Polícia Slovenskej republiky sa objavil nasledujúci oznam:
Vyhrajte pobyt v luxusnej cele
VYHRAJ POBYT V LUXUSNEJ POJAZDNEJ CELE
Pri príležitosti vybranej 1 000 000. pokuty sme sa rozhodli pre vás pripraviť špeciálnu súťaž o pobyt v luxusnej cele, ktorú si môžete vyskúšať ako prví. Je to umelecké dielo od známeho amerického dizajnéra, ktorý navrhuje luxusné väzenia po celom svete. Zvonka sa síce nelíši ničím od predošlých, avšak taký interiér nemáte ani u vás doma. Stačí iba ak:
➡️ dáte lajk našej stránke
➡️ dáte lajk tomuto statusu
➡️ budete zdieľať tento status
➡️ do komentára označíte kamaráta, ktorého vezmete so sebou
Nepremeškajte túto špeciálnu akciu!!!
Týmito slovami sa končí prvá vtipná časť statusu, ktorú následne doplnili ďalším z desiatok varovaní a fotografiami: "Tento status je irónia, lebo už nevieme ako inak vás máme upozorňovať na podvodné stránky na Facebooku. Naposledy status v podobnom duchu zdieľalo viac ako 10 000 ľudí. Vraj súťažili o päť karavanov. Stránka nabrala lajky a asi je už odpredaná, premenovaná. Zbytočne nás upozorňujete na takéto súťaže. Nahlasujte ich Facebooku a ignorujte ich. Ak sa stanete obeťou podvodu, choďte osobne na políciu."
Ako to funguje s podvodnými fanúšikovskými stránkami
Podvodníci vytvoria fanúšikovskú stránku, teda fun page, na sociálnej sieti Facebook. Následne zavesia snímky s atraktívnou súťažou. V poslednom období to boli súťaže o karavany, drahé autá prominentných značiek, mobilné telefóny, či exotické luxusné dovolenky. Súťažiaci nemusí urobiť nič extra. Zapojí sa tak, že dá like stránke, like statusu, status zdieľa a do komentára označí osobu, s ktorou by si výhru užil. Problém je, že víťaz nikdy nie je vyhlásený, pretože kým uplynie obdobie súťaže, stránku jej tvorca stránky predá a premenuje. Dôvod je jednoduchý - čím vyššiu má totiž stránka návštevnosť, tým je jej cena pri predaji vyššia.
Polícia preto všetkých užívateľov opakovane vyzýva, aby podvodníkom na takéto nereálne súťaže nenaleteli.
Internetové podvody nedávno riešili vyšetrovatelia aj v Poľsku, kde rozbili jeden z tamojších gangov: