Limuzínou do roboty môže ísť aj bežný človek. Minister Érsek podporil myšlienku zdieľanej dopravy
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / V piatok ráno Árpád Érsek cestoval do práce v spoločnosti obyvateľky priľahlej obce. Nie však vlakom ako naposledy, ale posadil ju do svojej ministerskej limuzíny. Chce tak inšpirovať aj ďalších, aby pomohli zdieľaním svojich áut odľahčiť cesty.
Minister dopravy reprezentuje kampaň s názvom idem inak. Chce ňou motivovať ľudí, aby v kolabujúcej doprave nášho hlavného mesta pomohli. Minule išiel vlakom, dnes pozval do svojho auta ženu, ktorá pracuje v Bratislave. Z Dunajskej Lužnej ju priviezol do širšieho centra mesta za necelú hodinu. "Pán minister prišiel pre mňa domov o 7:30. Mám povinnosti, musím odviezť deti do školy. Takže nás odviezol najprv do školy. Bol vzorne pripravený, mal sedáky a aj podsedáky pre deti," opísala rannú cestu s ministrom spolucestujúca.
Minister Érsek podporil myšlienku zdieľanej dopravy
Spojili sa cez Facebook, dohodli si spoločnú jazdu, všetko išlo hladko. So širokým úsmevom sa s ňou minister rozlúčil a povedal, že aj nabudúce. "To nie je moja osobná reklama. Chcem dať na vedomie, že keď sa susedia dohodnú, ubudne áut na cestách. Nemyslite si, že ja mám každý deň čas voziť niekoho do roboty," povedal Árpád Érsek, minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky.
Túto kampaň kritici odmietajú. Podľa odporcov totiž katastrofálnu situáciu v Bratislave nevyrieši zdieľanie automobilov. "Aby dnes minister dopravy zobral kohokoľvek do štátneho služobného "Bavoráku" za peniaze daňových poplatníkov a odviezol ju do školy, namiesto toho, aby si plnil svoje povinnosti, je totálny výsmech," oponuje Ondrej Matej z Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo.
Reakcií na ministrovu kampaň bolo viac. Padli aj tvrdšie slová, ale hlavným bodom kritiky takýchto riešení je nečinnosť kompetentných. Ondrej Matej z Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo totiž tvrdí, že by v tejto situácii stačilo, keby sa ministerstvo zaoberalo pripraveným analytickým materiálom, ktorý má na stole už rok a pol a nikam sme sa neposunuli. "Z môjho pohľadu je to jedno trápne divadlo. To je výsmech. Od človeka, ktorý má v programovom vyhlásení vlády vyše dvoch rokov zriadenie dopravnej autority a reformu verejnej dopravy. A tá je hotová," dodal Ondrej Matej. "Ja to zoberiem pokojne na seba. Že som spravil dneska trápne divadlo. Ale treba si vypočuť aj druhú stranu. Čo robili 20 rokov a v okolí," ohradil sa minister.
Záchytné parkoviská, integrovaná doprava, či koordinácia výstavby ciest tak, aby neostalo upchatých viac úsekov naraz. To všetko riešenie má. No podľa kritikov nie v tom, že minister niekoho odvezie do práce. "Veľmi lacné PR, pretože namiesto toho, aby robil taxikára ľuďom, mal by predkladať do národnej rady návrhy zákonov, ktoré by riešili tento problém komplexne," dodal Miroslav Ivan, tímlíder SaS pre dopravu.
Nedá sa odmerať, či a koľkých dnešným počinom minister inšpiroval. Jedno je však isté. Už v pondelok ráno budú opäť tisíce ľudí čakať v kolónach na ceste do Bratislavy.