Emócie dokážu odhaliť naše správanie počas nakupovania, skúmajú ich v Nitre
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
NITRA / Pomocou emócií dokážu na Slovenskej poľnohospodárskej univerzite v Nitre zistiť naše správanie počas nakupovania, ale aj to, či nám chutilo jedlo alebo nápoj v reštaurácii. V Nitre otvorili laboratórium spotrebiteľských štúdií.
Vytvorenie laboratória a tejto výskumnej metódy trvalo študentovi Jakubovi a jeho kolegom štyri roky. "Používame metódy aké sa používajú v medicíne, elektroencefalografiu, tvárovú biometriu a očnú kameru," uviedol spoluautor projektu Jakub Berčik. "Dokáže skúmať emócie a spotrebiteľské správanie, dokáže skúmať pohodu," povedala dekanka fakulty FEM Elena Horská.
S veľkou presnosťou sa tak dá zistiť správanie počas nákupov alebo jedenia v reštauráciách. Projekt už priniesol aj zistenie, že to isté víno pri zelenej farbe chutí kyslejšie ako pri červenej.
Skúmanie jedla v laboratóriu vyzerá tak, že za stolom sedia ľudia oddelene, aby sa každý plne sústredil. Určiť sa toho dá podľa emócií oveľa viac. Takéto metódy síce existujú aj v iných krajinách, no u nás ich dokázali vylepšiť. Zameriavajú sa totiž aj na prostredie. "Aké bude osvetlenie, farby kvalitu vzduchu a rôzne arómy, hudobný podmaz, lebo to všetko vplýva na človeka a na jeho správanie," dodal Jakub Berčík.
V Nitre vymysleli aj nákupný vozík, ktorým dokážu skúmať isté veci aj v teréne. Špeciálny nákupný vozík spolu s vestou si dal Berčík už aj patentovať. "Cieľom výskumov je zlepšiť kvalitu nakupovania a nákupné prostredie," dodala Elena Horská.
Pozrite si archívnu reportáž.