Letisko chce začať stavať nový terminál za 2,9 mld. Sk v decembri
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: wikipedia.org
Bratislavské letisko chce začať so stavbou nového terminálu za 2,9 miliardy korún v decembri tohto roka.
Bratislavské letisko chce začať so stavbou nového terminálu za 2,9 miliardy korún v decembri tohto roka. Viac ako dve miliardy Sk na výstavbu nových priestorov pre cestujúcich má poskytnúť štát, zvyšnú sumu si letisko plánuje požičať.
Novinárom to dnes povedal riaditeľ letiskovej spoločnosti Karol Biermann. Projekt terminálu by mal byť dokončený v roku 2012 tak, aby letisko zvládlo ročne vybaviť asi päť miliónov pasažierov.
"Potrebujeme bezpodmienečne čo najrýchlejšie rozšíriť terminál, pretože tam máme najväčší problém," vyhlásil Biermann.
Celkovo by do rozvoja areálu letiska mali do konca roka 2012 smerovať investície za takmer päť miliárd korún, dodal.
Súčasný terminál podľa Biermanna zvládne ročne vybaviť asi 2,6 milióna pasažierov, vlani bránami letiska prešlo 2,02 milióna cestujúcich. Do roku 2010 chce letisko vybudovať nový terminál tak, aby ročná kapacita stúpla na 3,5 milióna ľudí.
O ďalšie dva roky by mala byť zlikvidovaná súčasná, viac ako 30-ročná budova terminálu, a na jej mieste vyrásť ďalšia nová stavba. Potom by sa mala kapacita rozšíriť na päť miliónov ľudí ročne.
Letisko počíta s tým, že stavebné povolenie pre nový terminál získa v septembri, keď by mala byť tiež vypísaná súťaž na výber dodávateľa stavby. Ten by mal byť známy asi v novembri, v poslednom mesiaci roka majú prísť na rad samotné stavebné práce.
Letisko podľa Biermanna pri projekte výstavby terminálu oprášilo z veľkej časti rozvojové plány ešte z roku 2005 z čias bývalej vlády Mikuláša Dzurindu, ktoré boli neskôr zastavené pre plánovanú privatizáciu.
Okrem priestorov pre cestujúcich zamýšľa letisko v najbližších piatich rokoch vynaložiť z vlastných zdrojov dve miliardy korún na ostatné investície. Mali by prúdiť najmä do údržby, strojov, vzletových a pristávacích dráh, vybavovacích plôch pre lietadlá a priestorov pre nákladnú leteckú dopravu.
V máji by malo byť k dispozícii ďalších 320 parkovacích miest, od apríla majú pribudnúť nové obchodné a reštauračné priestory v časti nových odletových mostov, ktoré muselo letisko vybudovať pre vstup do Schengenu.
Väčšinu akcií bratislavského letiska chcela bývalá vláda Mikuláša Dzurindu predať strategickému investorovi. Súčasný kabinet Roberta Fica však privatizáciu zrušil a letisková spoločnosť zostala pod výlučnou kontrolou štátu. Vláda uvažovala pre rozvoj najväčšieho slovenského letiska vytvoriť spoločný podnik s viedenským letiskom, z tejto alternatívy však napokon zišlo.