Výstavba tunelu Višňové sa môže zastaviť. Aj ministerstvo upozorňuje na problémy
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA/ VIŠŇOVÉ / Kolóny pod Strečnom mali koncom budúceho roka zmiznúť. Tisícky áut denne sa mali presunúť do tunela Višňové. Vo štvrtok však politici OĽaNO vyhlásili, že výstavba sa tam môže utlmiť, ba až zastaviť, so všetkými zlými dôsledkami. Aj ministerstvo dopravy už dlho upozorňuje na problémy s týmto tunelom.
Úsek diaľnice Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala budujú talianska spoločnosť Salini Impregilo a slovenská firma Dúha. A OĽaNO má vraj z dôveryhodných zdrojov, že Taliani chcú odísť a už aj prepúšťajú robotníkov. "Podľa našich informácií vyhodili už 70 ľudí, ďalším rozväzujú zmluvy a postupne má prísť o prácu viac ako 160 ľudí," vysvetľoval poslanec Ján Marosz.
Tunel Višňové symbolicky odstrelili. Érsek namiesto príchodu, odkázal kritiku
V taliansko-slovenskom združení to vraj škrípe už dlho. V lete pripustili určité rozpory, nie však také, ktoré by viedli k rozpadu konzorcia. "Tie sa týkajú len o spôsobe financovania stavby a netýkajú sa v žiadnom prípade ukončenia činnosti združenia," ubezpečoval Miroslav Remeta z firmy Dúha.
"Informácie, ktoré ste dostali, sú nepravdivé, sú pravdepodobne zle interpretované, ide o nedorozumenie," pridáva sa Alessandro Citterio z talianskej spoločnosti.
Minister dopravy Érsek bol už viackrát kontrolovať sporný úsek a jeho slovník bol ostrý. "Už nie je výhovorka pre mňa to, že sa tu niečo deje. Tu sa nedeje v takom tempe, ako sa malo."
Ak zhotoviteľ nebude schopný splniť zmluvu alebo pokračovať vo výstavbe vo vytýčenom tempe, ministerstvo dopravy avizuje, že v spolupráci s Národnou diaľničnou spoločnosťou urobí všetko pre to, aby bol úsek dokončený čo najskôr. Podľa opozície i analytika podstata problémov okolo 7 a pol kilometrového Višňového pochádza z čias bývalého ministra Počiatka. "Žiaľ, ukazujú sa obrovské následky nezodpovedného rozhodovania z rokov 2013 a 2014," myslí si dopravný analytik Ján Kovalčík.
Pozrite si archívnu reportáž súvisiacu s tunelom Višňové: