VIDEO: V obchodoch začína nákupné šialenstvo. Ako to je s povianočnými výpredajmi?
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / V nákupných centrách, ale aj v internetových obchodoch začali po celom Slovensku povianočné výpredaje. V prvý deň po vianočných sviatkoch, 27. decembra, sa začali obchody plniť a jednotlivé predajne zažívajú nával ľudí. Ako to ale v skutočnosti so zľavami je?
Nejedno nákupné centrum sa od skorého rána začalo plniť návštevníkmi. Deň po vianočných sviatkoch, teda 27. decembra, totiž začínajú v obchodoch veľké sezónne zľavy. Hoci výpredaje začínajú aj pred Vianocami vo výške 20 - 30 percent, teraz sa spustili väčšie, ktoré dosahujú až 70 percent. Pre ľudí sa tak toto obdobie stáva veľmi atraktívnym.
V obchodoch začína nákupné šialenstvo. Ako to je s povianočnými výpredajmi?
Počas roka prebiehajú viaceré sezóne zľavy. Návštevnosť cez rok, tesne pred Vianocami a po nich, je ale rozdielna. "Pred Vianocami je návštevnosť silnejšia. To obdobie sa skracuje, takže skôr je to taký silný december. Tie výpredaje sú síce vždy silné, ale nie je to ako cez Vianoce," vyjadrila sa PR a marketingová manažérka Eurovea Oľga Hammer. Ľudia sa totiž stále držia tradície - darček patrí pod vianočný stromček.
V prvý deň výpredajov sa rýchlo predávali hlavne zlacnené kúsky pre najmenšie deti, ktoré aj za pár mesiacov vyrastú z oblečenia.
Pozrite sa, ako to vyzeralo 27. decembra pred predajňou v nákupnom centre v Bratislave:
Trendom sú čoraz viac aj nákupné poukážky. Práve tie sa snažia ľudia využiť počas zľavového šialenstva po sviatkoch. To ale nemusí mať vždy šťastný koniec, vo výpredaji už totiž nemusí byť vaša konfekčná veľkosť, či samotný tovar. "Výpredaj je atraktívny, ale treba rátať s tým, že už možno nie je to, čo chcete," poznamenala Hammer.
Okrem kamenných predajní začali výpredaje aj na e-shopoch. Nie vždy je ale zľava skutočne zľavou. Častokrát sa totiž stáva, že ceny za tovar sa vo viacerých predajniach a internetových obchodoch výrazne líšia. Znamená to, že vysoké zľavy nemusia mať s výhodnými ponukami nič spoločné. V mnohých prípadoch sú len akýmsi návratom k priemernej trhovej cene produktu.
Hovorkyňa webovej stránky, ktorá celoročne monitoruje cenový vývoj, porovnáva tovary a združuje zhruba 11-tisíc e-shopov, odporúča si skutočnú výšku zľavy overiť. "Je určite namieste overiť si cenu produktu a nenechať sa oklamať. Pri každom tovare uvádzame krivku pohybu priemernej ceny výrobku. Tak si okamžite skontrolujete, či je výsledná cena po zľave pre vás výhodná," poznamenala Kristína Kohútová, hovorkyňa Heureka.
Pozrite si reportáž ako to vyzeralo v obchodoch počas mimoriadneho sviatku: