AAA AUTO prekonalo historický rekord, skupina vlani predala 83 000 áut
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: SITA
BRATISLAVA / Po jedenástich rokoch padol v sieti AAA AUTO predajný rekord. V roku 2018 skupina AURES Holdings, kam AAA AUTO patrí, predala takmer 83 000 vozidiel. Predaje na Slovensku vzrástli na 18 400 jazdeniek. V Českej republike skupina s 50 000 vozidlami potvrdila pozíciu druhého najväčšieho domáceho predajcu automobilov po Škode Auto. V Poľsku sieť AAA AUTO predala o polovicu automobilov viac ako v roku 2017, a to vyše 9 000.
„Prekonali sme doterajší rekord z roku 2007, kedy sme v stredoeurópskom regióne predali 79 000 vozidiel. Za rok 2018 to bolo takmer 83 000, a to je aj vzhľadom k postupne sa spomaľujúcemu rastu ekonomiky veľmi dobrý výsledok. Oproti vlaňajšku sme celkovo narástli zhruba o desatinu, z toho najviac v Poľsku o 53 %. Celkovo sa naše predaje za posledných 10 rokov viac ako zdvojnásobili,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva spoločnosti AURES Holdings, ktorá medzinárodnú sieť autocentier AAA AUTO prevádzkuje. Predaj v poľských pobočkách AAA AUTO rastie kontinuálne každý mesiac. V roku 2018 skupina v Poľsku predala 9 254 ojazdených automobilov, teda o vyše 3 000 viac ako v roku 2017. V súčasnej dobe má AAA AUTO v Poľsku 8 pobočiek, v rámci celej skupiny už 46.
(Predaj vozidiel v sieti AAA AUTO sa od roka 2009 viac ako zdvojnásobil)
Jednoznačne najobľúbenejším vozidlom sa stala Škoda Octavia. Na Slovensku aj v Českej republike s prehľadom obsadila prvé miesto, v Poľsku a Maďarsku obsadila tretiu, respektíve štvrtú pozíciu. U nás aj v Českej republike držia druhé a tretie miesto ďalšie dva obľúbené modely, ktorými sú Škoda Fabia a Volkswagen Passat. Zaujímavosťou je, že zatiaľ čo menšia Škoda je okrem Slovenska a Českej republiky druhým najobľúbenejším vozidlom a v Poľsku háji 4. pozíciu, v maďarskom pomyselnom rebríčku TOP 10 sa tento automobil vôbec nevyskytuje. Touto osobitosťou však Maďarsko nekončí. V desiatke najpopulárnejších modelov nájdeme vozidlá, ktoré sa naopak neobjavujú v TOP 10 ostatných troch krajín. Tými sú napríklad druhé Suzuki Swift, piaty Opel Corsa či šieste Suzuki Ignis. V Poľsku a Maďarsku je na prvom mieste Opel Astra. Veľmi obľúbený je tam tiež Ford Focus na druhej, resp. tretej pozícii.
TOP 10 najpredávanejších vozidiel v sieti AAA AUTO v roku 2018
SR |
ČR |
Polsko |
Maďarsko |
Škoda Octavia |
Škoda Octavia |
Opel Astra |
Opel Astra |
Škoda Fabia |
Škoda Fabia |
Ford Focus |
Suzuki Swift |
VW Passat |
VW Passat |
Škoda Octavia |
Ford Focus |
VW Golf |
Škoda Superb |
Škoda Fabia |
Škoda Octavia |
KIA Ceed |
Hyundai i30 |
VW Golf |
Opel Corsa |
Opel Astra |
Ford Focus |
Renault Clio |
Suzuki Ignis |
Škoda Superb |
VW Golf |
Renault Megane |
VW Passat |
Ford Focus |
Ford Mondeo |
VW Passat |
VW Golf |
KIA Sportage |
Škoda Yeti |
Ford Mondeo |
Ford Mondeo |
Renault Megane |
Renault Megane |
Hyundai i30 |
BMW 3 |
U slovenských zákazníkov ostali v obľube vozidlá v prevedení hatchback. V roku 2018 sa stali najčastejšie zvolenou možnosťou, po ktorej siahlo 35,1 % vodičov. Medziročne však zaznamenali mierny pokles o 1,8 %. Naopak, v porovnaní s rokom 2017 vzrástli na 17,2 % vozidlá SUV. Aj napriek vyššiemu nárastu však obsadili až tretiu priečku. Druhou najobľúbenejšou karosériou bola kombi, siahlo po nej 24,2 % zákazníkov. Sedany si vyhliadlo 9,7 % klientov.
S osempercentným rozdielom sa víťazom v minulom roku stali vozidlá poháňané naftovým agregátom. Tento variant si vybralo 54 % zákazníkov, čím medziročne vzrástol záujem o tieto vozidlá o 5,8 %. Benzín pod kapotou chcelo mať v minulom roku 46 % klientov. V porovnaní s rokom 2017 záujem o vozidlá na benzínový pohon ostal približne na rovnakej úrovni.
Vlani si aj napriek miernemu poklesu oproti roku 2017 udržala suverenitu manuálna prevodovka, ktorú si v roku 2018 v sieti AAA AUTO kúpilo 84 % zákazníkov. Výrazne si polepšili automobily s automatickou prevodovkou, ktoré si medziročne zvolilo o 23,9 % klientov viac. Automobily s pohodlnejším radením si zakúpilo 16 % zákazníkov.