Zatiahnuté
Bratislava
Henrieta
28.11.2024
AAA AUTO prekonalo historický rekord, skupina vlani predala 83 000 áut
Zdielať na

AAA AUTO prekonalo historický rekord, skupina vlani predala 83 000 áut

Zdroj: SITA

BRATISLAVA / Po jedenástich rokoch padol v sieti AAA AUTO predajný rekord. V roku 2018 skupina AURES Holdings, kam AAA AUTO patrí, predala takmer 83 000 vozidiel. Predaje na Slovensku vzrástli na 18 400 jazdeniek. V Českej republike skupina s 50 000 vozidlami potvrdila pozíciu druhého najväčšieho domáceho predajcu automobilov po Škode Auto. V Poľsku sieť AAA AUTO predala o polovicu automobilov viac ako v roku 2017, a to vyše 9 000.

Prekonali sme doterajší rekord z roku 2007, kedy sme v stredoeurópskom regióne predali 79 000 vozidiel. Za rok 2018 to bolo takmer 83 000, a to je aj vzhľadom k postupne sa spomaľujúcemu rastu ekonomiky veľmi dobrý výsledok. Oproti vlaňajšku sme celkovo narástli zhruba o desatinu, z toho najviac v Poľsku o 53 %. Celkovo sa naše predaje za posledných 10 rokov viac ako zdvojnásobili,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva spoločnosti AURES Holdings, ktorá medzinárodnú sieť autocentier AAA AUTO prevádzkuje. Predaj v poľských pobočkách AAA AUTO rastie kontinuálne každý mesiac. V roku 2018 skupina v Poľsku predala 9 254 ojazdených automobilov, teda o vyše 3 000 viac ako v roku 2017. V súčasnej dobe má AAA AUTO v Poľsku 8 pobočiek, v rámci celej skupiny už 46.

(Predaj vozidiel v sieti AAA AUTO sa od roka 2009 viac ako zdvojnásobil)

Jednoznačne najobľúbenejším vozidlom sa stala Škoda Octavia. Na Slovensku aj v Českej republike s prehľadom obsadila prvé miesto, v Poľsku a Maďarsku obsadila tretiu, respektíve štvrtú pozíciu. U nás aj v Českej republike držia druhé a tretie miesto ďalšie dva obľúbené modely, ktorými sú Škoda Fabia a Volkswagen Passat. Zaujímavosťou je, že zatiaľ čo menšia Škoda je okrem Slovenska a Českej republiky druhým najobľúbenejším vozidlom a v Poľsku háji 4. pozíciu, v maďarskom pomyselnom rebríčku TOP 10 sa tento automobil vôbec nevyskytuje. Touto osobitosťou však Maďarsko nekončí. V desiatke najpopulárnejších modelov nájdeme vozidlá, ktoré sa naopak neobjavujú v TOP 10 ostatných troch krajín. Tými sú napríklad druhé Suzuki Swift, piaty Opel Corsa či šieste Suzuki Ignis. V Poľsku a Maďarsku je na prvom mieste Opel Astra. Veľmi obľúbený je tam tiež Ford Focus na druhej, resp. tretej pozícii.

TOP 10 najpredávanejších vozidiel v sieti AAA AUTO v roku 2018

SR

ČR

Polsko

Maďarsko

Škoda Octavia

Škoda Octavia

Opel Astra

Opel Astra

Škoda Fabia

Škoda Fabia

Ford Focus

Suzuki Swift

VW Passat

VW Passat

Škoda Octavia

Ford Focus

VW Golf

Škoda Superb

Škoda Fabia

Škoda Octavia

KIA Ceed

Hyundai i30

VW Golf

Opel Corsa

Opel Astra

Ford Focus

Renault Clio

Suzuki Ignis

Škoda Superb

VW Golf

Renault Megane

VW Passat

Ford Focus

Ford Mondeo

VW Passat

VW Golf

KIA Sportage

Škoda Yeti

Ford Mondeo

Ford Mondeo

Renault Megane

Renault Megane

Hyundai i30

BMW 3

U slovenských zákazníkov ostali v obľube vozidlá v prevedení hatchback. V roku 2018 sa stali najčastejšie zvolenou možnosťou, po ktorej siahlo 35,1 % vodičov. Medziročne však zaznamenali mierny pokles o 1,8 %. Naopak, v porovnaní s rokom 2017 vzrástli na 17,2 % vozidlá SUV. Aj napriek vyššiemu nárastu však obsadili až tretiu priečku. Druhou najobľúbenejšou karosériou bola kombi, siahlo po nej 24,2 % zákazníkov. Sedany si vyhliadlo 9,7 % klientov.

S osempercentným rozdielom sa víťazom v minulom roku stali vozidlá poháňané naftovým agregátom. Tento variant si vybralo 54 % zákazníkov, čím medziročne vzrástol záujem o tieto vozidlá o 5,8 %. Benzín pod kapotou chcelo mať v minulom roku 46 % klientov. V porovnaní s rokom 2017 záujem o vozidlá na benzínový pohon ostal približne na rovnakej úrovni.

Vlani si aj napriek miernemu poklesu oproti roku 2017 udržala suverenitu manuálna prevodovka, ktorú si v roku 2018 v sieti AAA AUTO kúpilo 84 % zákazníkov. Výrazne si polepšili automobily s automatickou prevodovkou, ktoré si medziročne zvolilo o 23,9 % klientov viac. Automobily s pohodlnejším radením si zakúpilo 16  % zákazníkov.

Najčítanejšie správy